Chook - wywiad dla DNB.PL [PL/ENG]

Dyskusja wszelaka aczkolwiek sensowna

Chook - wywiad dla DNB.PL [PL/ENG]

Postprzez break.fm » 28 wrz 2011, 00:35

Zapraszamy i zachęcamy do przeczytania wywiadu, którego zechciał udzielić nam znany i lubiany producent z Luksemburga, Philippe Schirrer aka Chook.

Obrazek

Chook albo Philippe Shirrer, dobrze znany producent neurofunkowy (ale także deep-housowy, a od niedawna także... ale o tym niżej) i współwłaściciel szanowanego labelu Full Force prosto z Luxembourga, znalazł dla nas jakiś czas temu kilka chwil aby odpowiedzieć na kilka pytań. Rozmowa miała miejsce pod koniec sierpnia, a to jest jej zapis:



DNB.PL: Zacznijmy od Twojego labelu - Full Force. Czego możemy spodziewać się w bliższej czy dalszej przyszłości?
Chook: Od razu trudne pytanie na początek. Cóż, mieliśmy 3 wydawnictwa w tym roku i skończyły nam się dobre numery. Nie mamy w tej chwili zaplanowanego następnego releasu.

DNB.PL: To przez inne projekty pożerające czas czy Full Force po prostu robi sobie przerwę?
C: Głównie dlatego że nie słyszeliśmy ostatnio nic co chcielibyśmy wydać.

DNB.PL: To wiele tłumaczy. Więc mogę chyba założyć że nie jesteś wielkim fanem "rosyjskiego neuro"?
C: Haha, cóż nie wydaje mi się żeby brzmienie Full Force wiele się zmieniło przez te wszystkie lata.

DNB.PL: Fakt. Więc co sądzisz o obecnym brzmienu neurofunku? Uważasz że w ogóle jeszcze jest coś takiego, czy ten funk zginął i teraz jest to po prostu zwykły drum&bass?
C: Cóż napewno nie słychać teraz tyle tego funku ile było go jeszcze całkiem niedawno. To orginalne brzmienie zanika, zmienia się - ewoluuje. To normalne.

DNB.PL: Myślisz że któreś ze świeżych wydawnictw ma szansę stać się klasykiem, tak jak kiedyś klasykami stawały się produkcje choćby Bad Company czy Ed Rush & Optical? Myślisz że scena nadal jest zdolna wyprodukować coś na podobnym poziomie?

C: Cóż, rynek diametralnie się zmienił przez te wszystkie lata. Dawniej ani tyle osob nie brało się za produkcję, ani też nie było cyfrowej dystrybucji. Dobre produkcje były bardziej doceniane. Teraz kupujesz kawałek, słuchasz kilka razy i kupujesz następny, bo tyle się teraz tego wydaje. Wartość utworów nie jest już taka sama jak kiedyś. Właściwie to uważam że obecne pokolenie nie ceni w ogóle muzyki, tak jak my ceniliśmy te 15 lat temu. Rynek jest przeładowany, szczególnie marnymi utworami. Nie uważam więc że w obecnej sytuacji dorobimy się nowych klasyków - produkcje mogą być nawet równie dobre, ale i tak nie zostaną docenione.

DNB.PL: Rzeczywiście ciężko dorobić się tytułu klasyka kiedy release 'żyje' około 2 tygodni... Jesteśmy zasypywani czy to darmowymi, czy płatnymi wydawnictwami, czasami naprawdę marnej jakości. Jako właściciel labelu powiedz - dlaczego inni często tak małą wagę przykładają do jakości tego co promują? Mają ją gdzieś bo cyfrowa dystrybucja praktycznie nic nie kosztuje?

C: Oczywiście teraz jest dużo łatwiej coś wydać. Nie wymaga to praktycznie żadnych nakładów ani pracy ani finansowych. W konsekwencji jakość wydawnictw spada drastycznie, no i nikt nie zauważa kiepskości swoich utworów.

DNB.PL: Ciężko znaleźć utalentowanych świeżaków, z drugiej strony - ciężko grać w kółko utwory od trzech producentów. Gdzie jest w takim razie złoty środek? Jak Ty znajdujesz nowości godne uwagi?

C: Powiem szczerze że gram bardzo dużo starszych rzeczy, głównie dlatego że zwyczajnie jest mało nowości które mi się podobają.

DNB.PL: A propos' grania - kiedy zmieniłeś normalne vinyle na timecode'y?
C: Zabawę z Final Scratch'em zacząłem chyba koło roku 2002.

DNB.PL: przejście z vinyli na kody czasowe i twardy dysk było dla Ciebie trudne?
C: Granie z vinyli jest napewno przyjemniejsze, ale granie 'cyfrowe' ma tyle zalet że vinyl nie ma szans w konkurach. Ustawianie, stres że coś może nie zadziałać są męczące, ale znowu ma się całą swoją kolekcję na wyciągnięcie ręki a potrzebne kawałki znajduje sięnatychmiast. Dlatego cyfrowe systemy są tak popularne w chwili obecnej.

DNB.PL: Powiedz w takim razie czy możemy się spodziewać jakichś nowych produkcji od Ciebie oprócz remixu "Cryptic Era'y" Allied'a?

C: Jeśli chodzi o drum&bass - nie. Niedługo wyjdzie mój tech-house'owy singiel na niemieckim labelu Inclusion. Pracuję także nad soundtrackiem do filmu krótkometrażowego. Oprócz tego album i przygotowania do koncertu zajmują mi mnóstwo czasu.

DNB.PL: Skoro już wspomniałeś - zmieńmy bpmy na mniejsze: Monophona, Twój nowy projekt tworzony z Claudine Muno. Jak to się stało że jeden collab urósł do rozmiaru pełnowymiarowego albumu?

C: Nasz wspólny numer [You Are All You Have] został bardzo ciepło odebrany, więc postanowiliśmy rozszerzyć współpracę w kierunku produkcji w stylu Bjork, Portishead, Trentemøller. 70-120 bpm. W trakcie pracy doszliśmy do wniosku że można by z tego zrobić album, i tak też się stało.

DNB.PL: W jakim jest on stanie na ten czas?
C: Jest w połowie gotowy, a niedługo gramy pierwszy koncert z tym materiałem.

DNB.PL: Klip na Soundcloudzie jest bardzo 'organiczny' - tak będzie ten album wyglądał, czy bardziej sysntetycznych produkcji tez możemy się spodziewać?
C: To są pomieszane dwa światy - Claudine jest artystką folkową, więc myślą przewodnią było połączenie muzyki akustycznej z elektroniczną. Claudine gra na gitarze i pianinnie elektrycznym, ja robię beat, bas i wszelkie przeszkadzajki.

DNB.PL: Brzmi to bardzo fajnie, pozostaje czekać na premierę. A skoro jesteśmy przy mniejszym tempie - zastanawiałeś się kiedyś czy może nie wyprodukować by jakichś dubstepowych numerów? Teraz kiedy nawet Phace robi dubstepy nie ma już chyba żadnych świętości ;)

C: Właściwie to mamy jeden czy dwa utwory które idą w tym kierunku, chociaż nie nazwał bym ich stricte dubstepem - są napisane w 70bpm co daje im to nieco dubstepowe brzmienie. Nie jestem zresztą fanem krzykliwych dubstepowych basów.

DNB.PL: Zmieńmy w takim razie temat - Twoje studio. Oparte bardziej na sofcie czy sprzęcie?
C: Głównie software. Mam Virus'a TI i preamp Twin Finity, SPL Charisme i SPL Vitalizer. I to właściwie cały hardware jakiego używam.

DNB.PL: Jakie odsłuchy posiadasz?
C: Mackie HR824 + DynAudio BM 6A.

DNB.PL: Twój DAW?
C: Logic.

DNB.PL: Jakieś ulubione pluginy odpowiedzialne za to specyficzne brzmienie?
C: Dużo korzystam z UADów, a także z paczek Sonnox, SPL i Spectrasonics, rzeczy od Native Instruments.

DNB.PL: Ciekawy zestaw, a skąd czerpiesz inspirację? Jesteś jednym z niewielu producentów (innym który przychodzi na myśl jest wspominany już Phace) dysponujących tak prostymi a przy tym potęznymi pomysłami...
C: Hmm, trudno powiedzieć. Sam nie wiem, to po prostu przychodzi gdy siadam do projektu - nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Aczkolwiek Phace zawsze miał spory wpływ na mnie, podobnie jak Cause 4 Concern miał na samym poczatku.

DNB.PL: A czego słuchasz opróćz drum&bass'u, jaka muzyka Cię inspiruje?
C: Tech House, Techno, Rock, Electronica, Trip-Hop, Hip-Hop.

DNB.PL: Jakieś konkretne nazwy?
C: Jest tego mnóstwo! Trentemøller, Foals, Maetrik, Martin Buttrich, Baths, Fink, Bonobo, James Blake. To rzeczy których słuchałem ostatnio, ale kupuje sporo muzyki regularnie, mniej więcej 30 - 40 utworów miesięcznie.


To okazało się być ostatnim pytaniem, gdyż Chook jest bardzo zajętą osobą szczególnie wtedy mając pierwszy koncert i produkcję albumu na głowie. Sprawdźcie te kilka linków z dobrą muzyką od bohatera tej krótkiej rozmowy oraz ludzi z którymi współpracował:


Chook's SoundCloud - http://soundcloud.com/chook
Full Force Recordings SoundCloud - http://soundcloud.com/full-force-recordings
Monophona's SoundCloud - http://soundcloud.com/monophona
Claudine Muno's band The Luna Boots - http://soundcloud.com/thelunaboots


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Original version:


DNB.PL: Let's begin with your label Full Force - what to expect in the near or far future?
Chook: That's a tricky one right away. Well we had 3 releases this year and now we're a bit out of tunes. We haven't got any further releases planned.

DNB.PL: Is this due to other projects consuming your time or is Full Force going to rest a bit?
C: It's mainly because we didn't hear any tunes we wanted to release.

DNB.PL: That explains a lot. So I can safely assume you're not fan of currently on-top "Russian neuro" sound?
C: Haha, well I don't think the Full Force sound has changed a lot over the years.

DNB.PL: That's true. So what's your opinion on current neurofunk sound? Do you think it still exists or is the funk gone and now it's just generic dnb?
C: Well I definitely don't hear much of that funk I used to enjoy so much back in the days. Something is definitely missing. Things evolve, that's just how it is.

DNB.PL: So do you think any releases from recent months/years are able to achieve the same classic status in the future, just like the status enjoyed by some releases from e.g. Bad Company or Ed Rush & Optical today? Are we still capable of making drum and bass evergreens?

C: Well, the market has changed a lot over the years. Back then not as many people were making tunes and there was no digital market either. People used to enjoy one tune more than they do now. Now you get a tune you listen to a few times and you buy new ones, because there are just so many coming out all the time. The value of a tune is not the same anymore. Actually I think people, especially the younger generation don't value music at all like we used to do 15 years ago. The market is just oversaturated with music, especially low quality music. So I don't think there will be legendary tunes like there used to be. They might be just as good but they won't be recognized as such.

DNB.PL: Yeah, it's hard to earn 'anthem' status when your track has a lifespan of two weeks... We are overwhelmed with dozens of labels, some free, some not, the quality is sometimes seriously bad. But you're a label owner yourself, is there any explanation why people tend to release bad records these days? Is it that if digital costs almost nothing, they shouldn't care at all?
C: Obviously it is much easier nowadays to release music. It's hardly any work and it doesn't cost you anything. Anyone can do it. The consequence is that the quality of music took a drastic hit. And no one thinks of their own music as being bad.

DNB.PL: It's hard to find new talents, on the other hand - you can't play tunes from 3 artists over and over. Where's the golden balance? How do you find new tunes for your mixes?
C: Well to be honest I play a lot of old stuff, because there's just not much new drum and bass I like.

DNB.PL: So when did you change records for timecodes?
C: Well I started playing with Final Scratch in 2002 I think.

DNB.PL: Was it hard to switch vinyl case for harddrive and timecodes?
C: Playing vinyl is definitely nicer, but digital djing has so many advantages that vinyl just couldn't compete anymore. Setting up, the stress that something might not work is a pain, but than again you always have your entire collection with you. If you're looking for a tune u find it instantly. All those things explain why it is used so much nowadays.

DNB.PL: Any forthcoming tracks from you other than Allied's Cryptic Era remix you did recently that you could tell us about?
C: Drum and bass wise - no, I got a tech house single coming out on a German label called Inclusion. I'm also working on a soundtrack of a short film again. Other than that the album and the preparation for the concert is taking up all the time.

DNB.PL: As you mentioned it already - let's slow down the bpms a bit with Monophona, your new project with Claudine Muno. How did it begin - from one collaboration to full album on it's own?
C: Well our dnb collab [You Are All You Have] got quite a good reception I think. So we decided to continue working but more towards Bjork, Portishead, Trentemøller sort of genre. 70-120 bpm. As we progressed we thought we could make an LP out of it.

DNB.PL: And what's the status on the album?
C: We're pretty much half done and we got our first concert next Friday.

DNB.PL: Soundcloud preview is very organic I'd say - will there be any more synthetic compositions?
C: Well it is a mixture of two worlds - Claudine is a folk artist. So the whole concept is to blend acoustic music with electronic music. She plays the guitar and fender rhodes while I create beats, bass and atmospherics.

DNB.PL: Sounds great so far, now all we gotta do is to wait for the album to drop. But if we're on the lower side of tempo - have you ever considered making dubstep tunes? Now that Phace makes dubstep, there's probably nothing sacred anymore ;)
C: Well there's one or two tunes that go in that direction although I wouldn't say it's dubstep. It's written at 70 bpm which gives it a sort of dubstep feel. I'm not a big fan of the noisy dubstep basslines anyway.

DNB.PL: Let's change the topic a bit - your studio. Rather software or hardware based?
C: Mainly software. I got a Virus TI and a Twin Finity preamp, a SPL Charisma and SPL Vitalizer. That's about all the hardware I use.

DNB.PL: What monitor speakers do you have?
C: Mackie HR824 + DynAudio BM 6A.

DNB.PL: So what is your DAW of choice?
C: Logic.

DNB.PL: Any favourite plugins responsible of that distinct sound you create?
C: I use the UADs a lot but also the Sonnox and SPL bundle, Spectrasonics, Native Instruments stuff for production.

DNB.PL: Quality plugins, but what inspires you? You're one of the few producers (other coming to mind is Phace) with such simple but powerful ideas...
C: Hmm, that's tricky. I don't know, that's just what comes out when I make music - I don't really think about it. Phace has always been a big influence tho, just as Cause 4 Concern used to be in the beginning.

DNB.PL: What do you listen to besides drum and bass, what inspires you now?
C: Tech House, Techno, Rock, Electronica, Trip-Hop, Hip-Hop.

DNB.PL: Any particular names?
C: There's so much! Trentemøller, Foals, Maetrik, Martin Buttrich, Baths, Fink, Bonobo, James Blake. That's what I've been listening to most recently, but I buy a lot of music. I probably buy like 30 - 40 tunes a month.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Dla DNB.PL wywiad przeprowadził - Tehnik
break.fm
 
Posty: 70
www.break.fm

Postprzez Kasia12 » 28 wrz 2011, 00:40

Chook mial wyjebane na jakis zapyzialy serwis z hemoroidu obok dziury w dupie europy jaka sa niemcy . Pewnie nazista musial pojsc sie uczesac .

Nie ma sensu wrzucac wywiadow z jebanymi narcyzami , on i tak zawsze bedzie 3 liga . Chuj mu w dupe iPorownujac ze skromnym Seba ...
Kasia12
 
Posty: 2664

Postprzez fat » 28 wrz 2011, 07:30

milo
:)
pozdro tehnik ;)
04.04 Tiefklang @Saarbrucken (DE)
12.04 Beatjunkies @Szczecin (RREGULA)
27.06 TBA
Avatar użytkownika
fat
 
Posty: 3444
DARK:CITY/Bruxelles

Postprzez freesssbee » 28 wrz 2011, 11:21

szkoda, ze nie opisal dokladnie jak go prawie maczetami dojechali :lol: to wywiad przeprowadzony w hotelu w ŁDZ po tej zajebistej bibie
Obrazek
Avatar użytkownika
freesssbee
 
Posty: 2916
drum$bass.pl


Powrót do Forum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości

cron