Strona 1 z 1

Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 23 sie 2014, 22:23
przez goro
Pewnie zawiera troche bledow np. nie raz widzialem zle zaszeregowane utwory aczkolwiek wciaz moze byc interesujace spojrzenie na branze:
http://www.mixmag.net/feature/industry- ... port-stats

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 24 sie 2014, 15:31
przez Basebox
łoł, tiesto sie nigdzie nie załapał ;]

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 26 sie 2014, 16:12
przez SeBo
statystyki dubstepu jasno pokazują jak chujowe grono odbiorców miała ta muzyka, jak bardzo spierdolona jest właściwie cała branża i ile warte są opinie 'fachowców muzycznych'.

reszta statystyk też spoko, basebox przynajmniej wie co jest teraz na topie ;]

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 26 sie 2014, 18:03
przez Basebox
juz wiedzialem zanim to było kul ;p

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 26 sie 2014, 23:40
przez Jungle Techno
Heh. wychodzi na to, że ogólnie słucham najpopularniejszych rodzajów muzyki elektronicznej, przynajmniej wg beatporta :wink:

z dubstepem w sumie nie aż takie dziwne,wielu poczciwych wykonawców poszło w techno, house albo uk garage. Obecnie chyba albo się ktoś trzyma łoblowej sraki dla niedojebów albo się nie przebija do ogólniej świadomości z taką mocą jak kiedyś

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 27 sie 2014, 03:10
przez Atawista
Widziałem to jakiś czas temu i mocno się zdziwiłem że dnb jest tak nisko, a wszelakie hałsy i techno tak wysoko, widać za krótko w tym siedzę.. Warto jednak zauważyć że wykres może trochę wprowadzać w błąd, bo pionowa podziałka nie pokazuje konkretnej wartości (np ilości sprzedanych utworów) a jedynie miejsce które zajmuje dany gatunek pod względem sprzedaży. Przez to wykres jest taki "poszarpany"
i różnice między gatunkami wydają się duże, podczas gdy w rzeczywistości mogą być niewielkie. To efekt zastosowania systemu zero-jedynkowego, ale tak poza tym wykres jest ciekawy i daje ogląd rynku

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 27 sie 2014, 03:20
przez Atawista
Jeszcze fajnie na nim widać że po nagłej fali dubstepu nowi słuchacze przerzucili się na dnb, a w dodatku wykres dnb rośnie najmocniej po 2010 czyli wydaniu Split The Atom. Nie wiem czy to wgle trafne (tym bardziej w świetle poprzedniego postu) ale brzmi logicznie:)

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 27 sie 2014, 21:08
przez Johnny!
jak patrzę na wykresy dubstepu i dnb, to zadziwiająco pokrywają się one z moją opinia nt obu gatunków - dubstep przez chwile mocne jaranko, po czym zalew uber-sraki obrzydził mi gatunek dokumentnie, czasem zarzucę sety kolegów i kawałki które skądś tam wyselekcjonują nie są wprawdzie chujowe z reguły, ale wszystkie są mocno podobne, bardzo ograniczony gatunek.
dnb z kolei po mocnych releasowo okolicach 2008-2011 leci ostro na morde, w podobnym stylu jak dubstep, przynajmniej w stylistykach mi bliskich (neuro itp).

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 28 sie 2014, 01:50
przez Ripcord
Johnny! napisał(a):dnb z kolei po mocnych releasowo okolicach 2008-2011 leci ostro na morde, w podobnym stylu jak dubstep, przynajmniej w stylistykach mi bliskich (neuro itp).


bzdura nieziemska.

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 28 sie 2014, 21:25
przez Basebox
Imo jest całkiem fajnie już od jakiegoś czasu w tym temacie (tak m/w rok). Na Osirsie dubstep się nie kończy (tym bardziej że ostatnio poszli w połamane techno), a Ci co lepiej obserwują rynek mówią, że paradoksalnie tam ,gdzie się wyłożył, tam również dzieje się najwięcej ciekawego.

Tak czy siak, zerknij sobie odtąd w dół, parę nowych nazw się przewija, chyba że już znasz.

A-ha, Biome średniawka ;p ;] A KM się rozeszli, Leon robi dubstepy a drugi w/w połamane techno jako Monic.

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 30 sie 2014, 10:58
przez winyl
Johnny! napisał(a):jak patrzę na wykresy dubstepu i dnb, to zadziwiająco pokrywają się one z moją opinia nt obu gatunków - dubstep przez chwile mocne jaranko, po czym zalew uber-sraki obrzydził mi gatunek dokumentnie, czasem zarzucę sety kolegów i kawałki które skądś tam wyselekcjonują nie są wprawdzie chujowe z reguły, ale wszystkie są mocno podobne, bardzo ograniczony gatunek.
dnb z kolei po mocnych releasowo okolicach 2008-2011 leci ostro na morde, w podobnym stylu jak dubstep, przynajmniej w stylistykach mi bliskich (neuro itp).


patrząc na techniczny dnb jest coraz gorzej niby traki zrobione bardzo dobrze ale brzmienie zbyt czyste, plastikowe bez serca w tym, neurofunki to jakies kilkadziesiat w miare dobrych walkow na rok, sciagniecie dobrego seta neuro graniczy niemal z cudem, co do statystyk dziwi ze dnb po dobrych ostatnich lata spada w dol mimo ze jest coraz bardziej komercyjny i wychodzi wiecej gowna jak sigma, fresh czy inne rudimentale co powinno sie przelozyc na wieksza popularnosc, nie czaje tego

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 31 sie 2014, 00:09
przez Basebox
Rokkyu napisał(a):Twoja stara średniawka! Już poruszaliśmy temat Biome na FB, nie wracajmy do tego. ;)
nie pamiętam ;) ale skoro BYŁO... ;]

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 31 sie 2014, 14:32
przez Ripcord
winyl napisał(a):patrząc na techniczny dnb jest coraz gorzej niby traki zrobione bardzo dobrze ale brzmienie zbyt czyste, plastikowe bez serca w tym, neurofunki to jakies kilkadziesiat w miare dobrych walkow na rok, sciagniecie dobrego seta neuro graniczy niemal z cudem, co do statystyk dziwi ze dnb po dobrych ostatnich lata spada w dol mimo ze jest coraz bardziej komercyjny i wychodzi wiecej gowna jak sigma, fresh czy inne rudimentale co powinno sie przelozyc na wieksza popularnosc, nie czaje tego


neurofunk teraz jest lepszy niż kiedykolwiek, w zasadzie każdy track jakościowo jest powyżej przeciętnej a chujówka to się trafia może jedna na 99 kawałków.

winyl napisał(a):brzmienie zbyt czyste


dziwny zarzut

winyl napisał(a):plastikowe bez serca w tym


typowe pierdiololo "kiedyś było lepiej"

a że dnb jest słaby w statach to gópwno znaczy bo cały biznes bigroomowy leci na autobuy i innych botach więc te statystyki są kompletnie niemiarodajne. poza tym mainstream dnb jest mocno popularny raczej tylko na wyspach, reszta kontynentu żyje wieśniackim housem bigroomowym i "proressivami". neurofunk ma raczej siatkę bardziej światową, rozproszoną (np europa wschodnia jest praktycznie na takim samym poziomie co zachód)

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 31 sie 2014, 17:09
przez winyl
moze juz jestem za bardzo znudzony technicznym brzmieniem, dobra poprosze wiec o jakies dobre tegoroczne sety neuro tylko nie 40 trakow zmiksowane w godzinnym secie

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 31 sie 2014, 18:18
przez Johnny!
też chętnie się dowiem co to za wspaniałe releasy z tego roku np, bo to co ja słyszę od dłuższego czasu mało ma wspólnego z neuro które mnie doszczętnie wciągnęło w dnb parę lat temu. wszystko warczy i skrzeczy, ale groove'u i muzyczności w tym niewiele. jak to jest ten wspaniały postęp, to dziękuję bardzo

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 31 sie 2014, 19:24
przez SeBo
Ma ktoś statystyki dotyczące Zamilskiej, objawieniem Nowej Muzyki i Onetu? Była na Tauronie będzie na Unsoundzie więc chyba najwyższa pora zacząć się jarać ;]

http://www.nowamuzyka.pl/2014/01/18/zam ... ektroniki/ - pierwszy akapit mistrzowski ale polecam raczej to co pod artykułem ;]

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 31 sie 2014, 20:22
przez Ripcord

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 31 sie 2014, 20:29
przez Ripcord
SeBo napisał(a):Ma ktoś statystyki dotyczące Zamilskiej, objawieniem Nowej Muzyki i Onetu? ;]


haha ja pierdole ale rekomendacja

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 31 sie 2014, 21:47
przez Basebox
No własnie Onet ładnie przysrał PRem do Zamilskiej. Robią hajp dziewuszce ostro, szkoda tylko że kulawy w chuj...

"Nadzieja polskiej sceny elektronicznej".... taaaaaak kurwa, bo przed nią to nikogo innego nie było, a sama scena straszyła pustostanem.

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 31 sie 2014, 22:33
przez Basebox
Ripcord napisał(a):a że dnb jest słaby w statach to gópwno znaczy bo cały biznes bigroomowy leci na autobuy i innych botach więc te statystyki są kompletnie niemiarodajne. poza tym mainstream dnb jest mocno popularny raczej tylko na wyspach, reszta kontynentu żyje wieśniackim housem bigroomowym i "proressivami").

to!

+ jeszcze to że te staty to są staty TYLKO Beatport'a, więc praktycznie nie odzwierciedlają sceny nawet w 25%. Jestem ciekaw czy wlasnie wizieliscie na korekte to, ze tam maja straszny burdel w tagach i czesto byle komercyjne gówno ląduje wlasnie w kategorii deep house, techno, co przeklamuje staty i sztucznie pompuje popularność gatunku (juz sporo ludzi o tym trąbiło, nawet na ich oficjalnych forach)). Do tego żeby mieć bardziej miarodajne staty to trzeba jeszcze pozostałe sklepy sprawdzić + ruch na stronach hostujących pliki ;D

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 01 wrz 2014, 22:03
przez Johnny!

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 03 wrz 2014, 18:16
przez RVerbal
Ripcord napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=WkHmoOPbsBE

mam lekki ból dupy za to, że kawałek został tak zjechany na ukfie. wiadomo jaka tam jest grupa docelowa, no ale...

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 03 wrz 2014, 22:27
przez Johnny!
nie, to jest po prostu chujowe, muzyka to nie tylko sound design.

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 09 wrz 2014, 00:12
przez Pawlak
Rokkyu napisał(a):A mi się właśnie podoba, całkiem świeże na tle całego gówna które wypełnia mainstream.


strange record. sounds like the whole song is just one big break. i kept waiting for something to happen.


No tak, pewnie się zawiesił na pigule.


dobry tjun, z tych wszystkich co wrzucil ripocrd jeszcze nymfo fajny ale umowmy sie to taki deep neurofunk raczej

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 19 wrz 2014, 17:57
przez Atawista
Tu chyba chodzi o to że wdg mnie generalnie elektronikę (a konkretnie to o neuro mi chodzi, ale nie tylko) można podzielić na bardziej muzyczną, bujającą oraz na rzeźbienie dźwięku. Oczywiście perfekcją jest połączenie obu rzeczy, co imo robi czasami Noisia (np Exodus, który powstawał 3 lata a pierdolnięcie ma jak nic). Właśnie w takie rzeźbienie kosztem "muzykalności" bawi się Hybris. W drugą stronę dąży np Prolix (któremu wcale nie odejmuję czystego dźwięku), przy którym czuć tendencję do pompujących wałków. Podział ten klaruje się dzięki rozwojowi techniki, możliwości. Póki wszystko było robione na analogach była to bardziej gra na instrumentach elektronicznych, stąd bardziej muzyczne brzmienie starszego neuro (Wormhole itd itp), ponadto było duuużo więcej samplowania żywych instrumentów. Poza tym, Optical w którymś wywiadzie mówił że kawałek trzeba było zrobić podczas jednej sesji bo nie było możliwości zapisania i wrócenia do projektu, więc nikt nic nie rzeźbił, tylko nagrywał kawałek i na tym się kończyło. Dzisiaj, kiedy nic nie stoi na przeszkodzie żeby nad jednym taktem pracować pół roku muzyka traci na żywotności, dynamice i staje się rzeźbą, obrazem (Garbage Truck). W skrócie: jak kogoś jara praca nad fakturą dźwięku to robi Garbage Truck a jak chce robić dynamiczną muzykę to robi Slingshot, ot i cała filozofia. No, rozpisałem się, taka jest mniej więcej moja wizja neuro.

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 19 wrz 2014, 18:29
przez Atawista
Plus ciekawostka: wideło do Garbage Truck robił ten sam typ co do Exodus

Re: Statystyki z 10 lat dzialalnosci Beatporta

PostNapisane: 19 wrz 2014, 18:31
przez Atawista
..I Could This Be