zewnetrzna karta muzyczna do lapa

Sprzęt i oprogramowanie, tajemnice warsztatu | Hardware & production

Postprzez dramenbejsa caly czejsa » 09 maja 2008, 11:37

są, są... nie chce mi sie szukac linkow teraz ale na bank widzialem w asusach albo dellach.

Poszukalem i faktycznie jakis dell ma 6 pin, ciekawe czy da sie zasilic ;]

nie sprawdzalem bo nie mam jak (nie mam 6pin fw), ale czytalem i slyszalem ze jest..


Jest JESLI sie ma 6 pinow, mowilem o sytuacji w ktorej sie nie ma ;]

Zawsze jeszcze mozna wzionc karte PCMCIA.

A co do jakosci, akurat audiophajl fw ma metalowa obudowe, jak narazie dziala dobrze a drajwery, zawsze mozna uzyc asio 4 all :]
dramenbejsa caly czejsa
 
Posty: 88

Postprzez Basebox » 31 maja 2009, 22:51

A mam takie pytanie:

Może głupie, ale kto pyta nie błądzi ...

Czy będzie jakaś różnica w .... nie wiem .... jakości brzmienia, a w związku z tym, w efekcie koncowym tworzonego utworu, jeżeli karta będzie pracować w 16/48 a nie w 24/96?

Pytam się bo rozglądam się za kartami dźwiękowymi, patrze na E-MU 0404 USB, ESI U46XL i ESI DuaFire (karta ma być przenośna). Ogólnie wybrałbym tą drugą, ale właśnie patrze że ona max potrafi pracować w 16/48. W ogóle chciałbym mieć możliwość podłączenia m.in. dwóch rzeczy wejściowych w tym samym czasie, np. gitary i mikrofonu. No i przynajmniej dwie pary wyjść.

Oprócz produkcji to czasem by i kumpel z basem wpadł i byśmy sobie pojamowali co nieco.

Cena ? do 850 chyba....



Tak w ogóle była możliwość kupienia ESI QuataFire 610 na allegro, poszla za 210 zeta, ale nie wiadomo w jakim stanie byla naprawde... link : http://www.allegro.pl/item644802274_esi ... afire.html
Basebox
moderator
 
Posty: 9132
Rozpoznawalny diler towaru w klubach.

Postprzez dual » 01 cze 2009, 00:58

Dobry temat!

Mam Asusa F5GL, windę XP i fruity loopsa z miliardem vst.

Jaką wybrać kartę zewnętrzną, żeby podpiąć pod nią słuchawki, pad, mikrofon do vocali i instrumentów (produkcja+live) ABY LATENCJĘ ZMINIMALIZOWAĆ i ŻEBY BRZMIENIE NIE ŻENOWAŁO PO KWARTALE UŻYTKOWANIA KARTY... Hm?

Z góry dziękuweczuleczki!!! :dnb: :D :) :( ]:-> :o :?

(Edit)Takie głupie: Czy gdy podłączasz urządzenie pod USB, to sygnał leci przez kartę dźwiękową?
WSPARCIE DLA CHROME'a NAAAAAAŁ!!!!!!! A, już jest, dzięki.
Avatar użytkownika
dual
 
Posty: 1575
Kapsztad

Postprzez goro » 01 cze 2009, 10:03

Basebox napisał(a):Czy będzie jakaś różnica w .... nie wiem .... jakości brzmienia, a w związku z tym, w efekcie koncowym tworzonego utworu, jeżeli karta będzie pracować w 16/48 a nie w 24/96?


poki nie nagrywasz zewnetrznych zrodel dzwieku i nie masz super wypasionego studia to nie ma to praktycznie zadnego znaczenia. wiekszosc ludzi nie uslyszy zadnej roznicy w brzmieniu pomiedzy probkowaniem w 48khz a 96khz. Powinienes jednak dowiedziec jak karta radzi sobie z odtwarzaniem probek o wyzszej rozdzielczosci bitowej, bo jak bedziesz pracowac na samplach 24/32bit to moga sie dziac jaja o ile sam program nie dba o dithering i obnizenie rozdzielczosci przed wyslaniem na wyjscie karty muzycznej. (np stare soundblastery strasznie degradowaly dzwiek). teraz mysle ze juz nie ma takich kwiatkow, ale glowy sobie nie dam uciac ;)

dual napisał(a):Takie głupie: Czy gdy podłączasz urządzenie pod USB, to sygnał leci przez kartę dźwiękową?


tak
Avatar użytkownika
goro
ten zly
 
Posty: 1971
break.fm

Postprzez Basebox » 01 cze 2009, 10:36

goro napisał(a):
Basebox napisał(a):Czy będzie jakaś różnica w .... nie wiem .... jakości brzmienia, a w związku z tym, w efekcie koncowym tworzonego utworu, jeżeli karta będzie pracować w 16/48 a nie w 24/96?


poki nie nagrywasz zewnetrznych zrodel dzwieku i nie masz super wypasionego studia to nie ma to praktycznie zadnego znaczenia.
jednak gdy przyjdzie sytuacja nagrac ta gitare basowa albo jakis wokal?



goro napisał(a):wiekszosc ludzi nie uslyszy zadnej roznicy w brzmieniu pomiedzy probkowaniem w 48khz a 96khz.
pewnie tak, ale czy np. jezeli zrobie utwor dam jakiemus pro-mistrzowi-konsolety do masteru... czy wtedy nie obudze sie jakos z "reka w nocniku"? i sie okaze bede msuial siedziec znowu nad utworem zeby spelnial odpowiednie wymogi techniczne i wlasnie zeby to jakos brzmialo?


wiesz, mysle w przyszlosc, ale nie wiem czy nei za daleko ;]
Basebox
moderator
 
Posty: 9132
Rozpoznawalny diler towaru w klubach.

Postprzez goro » 01 cze 2009, 11:18

Basebox napisał(a):jednak gdy przyjdzie sytuacja nagrac ta gitare basowa albo jakis wokal?

prawdopodobnie i tak za specjalnej roznicy nie odczujesz.. wszystko jest kwestia tego jak bardzo bedzie Ci wowczas zalezalo na jakosci dzwieku (tudziez twojemu dobremu samopoczuciu ze cos brzmi dobrze) - jezeli wladujesz kupe kasy (5k+) w preampy do mikrofonow, wysokiej jakosci mikrofony itp to wtedy rzeczywiscie wartobyloby sie zastanowic czy przypadkiem karta muzyczna nie jest "waskim" gardlem gdzie tracisz na dynamice i jakosci, ale dla wiekszosc domowych zastosowan to nie bedzie mialo zadnego znaczenia. bardziej zwracaj uwage na dynamike karty (odstep sygnalu od szumu).

Basebox napisał(a):pewnie tak, ale czy np. jezeli zrobie utwor dam jakiemus pro-mistrzowi-konsolety do masteru... czy wtedy nie obudze sie jakos z "reka w nocniku"? i sie okaze bede msuial siedziec znowu nad utworem zeby spelnial odpowiednie wymogi techniczne i wlasnie zeby to jakos brzmialo?

w przypadkach profesjonalnego masteringu za 12zl z allegro to rzeczywiscie moze miec znaczenie, ale dobrze zrealizowany utwor bedzie brzmial tak samo dobrze bez wzgledu czy bedziesz mial budzetowa karte czy super-wypasiony interfejs studyjny.
Avatar użytkownika
goro
ten zly
 
Posty: 1971
break.fm

Postprzez Marc The Drummer » 01 cze 2009, 12:01

W sumie to powinno sie pracowac na 24 bitach bo masz duży zapas dynamiki i ogólnie lepiej się pracuje na dużych plikach. Zreszta pozniej (jezeli przewidujesz osobny mastering) dajesz kolesiowi materiał w 24 bitach i 44,1 i on pozniej sam ditheruje. Jezeli chodzi o karte to powinna miec stabilne sterowniki i jak najwiecej wejsc. Ja osobiscie nie jestem fanem przedwzmacniaczy mikrofonowych wbudowanych w karte bo zazwyczaj brzmia one tragicznie. Lepiej kupic osobno jakis dobry preamp i sie z niego coeszyc niz pitolić ze wokal tak sobie brzmi... Zreszta jeżeli nie samplujesz a robisz tylko na wtykach i korzystasz z sample packów to niebedziesz słyszał różnicy w brzmieniu bo takowej nie bedzie. Natomiast z tych kart bym skreślił emu bo ten patchmix jaki oni daja jakis dziwny jest no i u kumpla nie raz sie soft przez nia zwieszał (tyle ze kumpel ma wersje na PCI)...
Marc The Drummer
 
Posty: 166
Świdnica

Postprzez goro » 01 cze 2009, 12:15

Marc The Drummer napisał(a):W sumie to powinno sie pracowac na 24 bitach bo masz duży zapas dynamiki


trzeba tutaj rozgraniczyc 2 rzeczy. silnik wiekszosci aplikacji audio pracuje z wewnetrzna rozdzielczoscia 32 a nawet 64bity, wiec czy bedziesz miec karte ktora na wyjsciu daje 16bit czy 24bit to nie bedzie mialo to tak naprawde zadnego znaczenia. chyba ze sygnal z twojej karty jest jeszcze przetwarzany gdzies dalej w zewnetrznych przetwornikach audio, potem wraca do twojej karty i caly proces powtarzany jest wielokrotnie - wtedy mozesz odczuc roznice, ale gdy calosc przetwarzana audio jest wykonywana software'owo to nie ma to zadnego znaczenia, zreszta przy renderingu w ogole nie korzystasz z karty, wiec bez problemow mozesz wyrenderowac sobie projekt w 24/96 i w takim formacie dac to do masteringu.

Marc The Drummer napisał(a):ogólnie lepiej się pracuje na dużych plikach.

a to bardzo "ciekawe" spostrzezenie ;)
Avatar użytkownika
goro
ten zly
 
Posty: 1971
break.fm

Postprzez Marc The Drummer » 01 cze 2009, 12:34

Co do pracy programów to masz racje ze pracuja np. w 64 bitach. Tyle ze oto chodzi z silnikami 64 bitowymi ze podczas sumowania (czyli renderingu) jest więcej dokładniejszych zaokrąglen oraz mniej błędów. Jezeli bedziesz chciał przeproqwadzic osobno mastering w dobrym studiu to renderujesz do 24 bitów (o ile wczesniej używałes 24 bitowych plików) i tam po obróbce wszelakich szczytów itp. ditheruja ci w dół. Silnik softu nie ma nic do 24 bitowego "słowa". Jesli chodzi o duże pliki to miałem na mysli własnie te 24 bity czy 96 khz itp. itd. A dlatego się wygodniej pracuje bo te wav'y 24 bitowe maja naprawde spora dawke dynamiki i sie dużo lepiej pracuje jezeli oczywiscie masz wtyczki które obsługują takie pliki.
Marc The Drummer
 
Posty: 166
Świdnica

Postprzez goro » 01 cze 2009, 12:36

ale wez jeszcze raz przemysl swoja wypowiedz. jakie ma znaczenie parametry karty muzycznej gdy cale przetwarzanie/rendering audio odbywa sie POZA jej udzialem?
Avatar użytkownika
goro
ten zly
 
Posty: 1971
break.fm

Postprzez Marc The Drummer » 01 cze 2009, 12:42

Chodzi mi o to że jeżeli ma możliwosć kupnja karty która może nagrywać w 24 bitach to żeby ja kupić bo się komfortowo pracuje...

A tu mini artykuł o 24 bitach:

http://www.tweakheadz.com/16_vs_24_bit_audio.htm

8)

Owszem przetwarzanie odbywa sie poza karta ale sygnał powinien być nagrany w 24 bitach jezeli jest taka możliwość.... Na EiS (zarówno forum ajk i w czasopismie) czy nawet mpc forums dużo o tym było... Jezeli masz mozliwosc nagrywania w 24 bitach to to wykorzystaj... :azbest:

Zreszta spór o 16 czy 24 bity jest tak samo stary jak ten: samplować mp3 czy winyl... Mozna by tu się kłocić w nieskonczonosc. Zreszta niech autor tematu sam zadecyduje czy słyszy różnice miedzy 24 bitami a 16 i czy mu sie na nich lepiej pracuje...
Marc The Drummer
 
Posty: 166
Świdnica

Postprzez goro » 01 cze 2009, 12:56

dalej sie kompletnie nie rozumiemy.. ja zdaje sobie doskonale sprawe o wyzszosci 24bitow nad 16bitami, ale to nie ma kompletnie zadnego znaczenia w przypadku gdy komus karta muzyczna sluzy tylko do odtwarzania dzwieku (nic przez nia nie nagrywa, nie wysyla sygnalu do zewnetrznych procesorow dzwieku itd), majac nawet 8bitowa karte, nie ma zadnych przeciwskazan zeby wyrenderowac w programie typu DAW 24bitowy plik ktory dalej przekazujemy do obrobki u masteringowca (i bedzie to brzmialo dokladnie tak samo jakbysmy mieli wypasiona karte 24 lub 32bitowa).
Avatar użytkownika
goro
ten zly
 
Posty: 1971
break.fm

Postprzez Marc The Drummer » 01 cze 2009, 13:18

Rzeczywiście... Nie doczytałem troche topicu. Przepraszam za niepotrzebne spekulacje :(
Marc The Drummer
 
Posty: 166
Świdnica

Postprzez Basebox » 01 cze 2009, 13:35

goro napisał(a):w przypadkach profesjonalnego masteringu za 12zl z allegro
znasz takiego ? :D


ok dzieki goro i MTD za rady
Basebox
moderator
 
Posty: 9132
Rozpoznawalny diler towaru w klubach.

Postprzez kwasior » 01 cze 2009, 13:36

goro na jakiej karcie/inter pracujesz ?
kwasior
 
Posty: 1057
breakcore.pl

Postprzez goro » 01 cze 2009, 13:51

kwasior napisał(a):goro na jakiej karcie/inter pracujesz ?

e-mu 1212m
Avatar użytkownika
goro
ten zly
 
Posty: 1971
break.fm

Postprzez Bada » 01 cze 2009, 13:54

goro napisał(a):
kwasior napisał(a):goro na jakiej karcie/inter pracujesz ?

e-mu 1212m


:slayer:
Bada
moderator
 
Posty: 2156
UNION RECORDINGS

Postprzez genosajd » 01 cze 2009, 16:29

genosajd
 
Posty: 2177
Łódź

Postprzez kwasior » 01 cze 2009, 22:31

jesli zdecydujesz sie na motu nie kupuj poza pl
kwasior
 
Posty: 1057
breakcore.pl

Postprzez genosajd » 01 cze 2009, 22:53

kwasior napisał(a):jesli zdecydujesz sie na motu nie kupuj poza pl


a co psuja sie?
genosajd
 
Posty: 2177
Łódź

Postprzez kwasior » 02 cze 2009, 15:46

genosajd napisał(a):
kwasior napisał(a):jesli zdecydujesz sie na motu nie kupuj poza pl


a co psuja sie?


jak każda elektr potrafi się zepsuć mi jedna już padła ale przez mój błąd
jestem w plecy 3 kafle i niestety musiałem kupić drugą :wink:
kwasior
 
Posty: 1057
breakcore.pl

Postprzez genosajd » 03 cze 2009, 08:40

kwasior napisał(a):
genosajd napisał(a):
kwasior napisał(a):jesli zdecydujesz sie na motu nie kupuj poza pl


a co psuja sie?


jak każda elektr potrafi się zepsuć mi jedna już padła ale przez mój błąd
jestem w plecy 3 kafle i niestety musiałem kupić drugą :wink:


a co zrobiles?
genosajd
 
Posty: 2177
Łódź

Postprzez goro » 03 cze 2009, 09:56

genosajd napisał(a):a co zrobiles?

wsadzil odwrotnie kabel do portu firewire ;)
Avatar użytkownika
goro
ten zly
 
Posty: 1971
break.fm

Postprzez skeez » 06 cze 2009, 15:14

nie bede zakładał nowego topiku, naskrobe w tym.
Otoz chcialem sobie sprawic e-mu 0202, ale w ostatniej chwili rozkminilem, że nie bede miał mozliwosci mixowania z odsłuchem no i teraz jestem w kropce... jaka inną karte wybrac, coby była dobra i dawała rade przy mixowaniu...?


thx in advance 4 helping 8)
Avatar użytkownika
skeez
 
Posty: 5984
Z ŁODZI

Postprzez Marc The Drummer » 06 cze 2009, 15:39

fajnym wyborem jezeli mixujesz na deckach jest maya 44 na usb...
Marc The Drummer
 
Posty: 166
Świdnica

Postprzez skeez » 06 cze 2009, 20:09

no ale maya ma próbkowanie zdecydowanie słabsze, pozatym to ma być głównie pod produkcję, ale skoro już sie na to decyduje to chciałbym również mieć możliwość pogrania...

ED:


cos lepszego od 0404 znajde w tej cenie ?
Avatar użytkownika
skeez
 
Posty: 5984
Z ŁODZI

Postprzez Basebox » 01 lip 2009, 10:27

warto brać używkę presonus firebox za 850 zeta z allegro?
http://www.presonus.com/products/Detail ... roductId=4
Basebox
moderator
 
Posty: 9132
Rozpoznawalny diler towaru w klubach.

Postprzez Vokkal » 21 lip 2009, 22:00

Czyli do lapka w cenie 700-800zl najlepsza jest emu 0404 usb?
(Przeznacznie produkcja + nagrywanie różnych instrumentów i wokali.)

Są z nią jakieś problemy? Czy po podłączeniu karta muz zintegrowana zostanie automatycznie wyłączona (bo moja strasznie wydziwia)?
Vokkal
 
Posty: 7
Warszawa

Postprzez vuad » 09 sie 2009, 13:23

Podbijam maglowany temat, za miecha chciałbym przeznaczyć max 900 pln na karte, zdecydowałem się na zewnętrzna, chodzi mi głównie o mobilność.
Jak narazie mam dwa typy, Lexicon Omega i E-mu 0404 white ltd. Co możecie powiedzieć o tych produktach jeśli mieliście z nimi styczność.
vuad
 
Posty: 873
dark:city

Postprzez Pylon » 06 wrz 2009, 19:50

ja tez podbijam bo nic nie wiem w tym temacie.

pare pytan do was panowie

a- lepsza do pc/lapka karta wewn /zewn?

b- jaka? - tu opisze parametry - jezeli zewn to raczej usb, prosta bez zbednego gowna , ale zeby wspomagala fla ( :lol: ) , nie wiem po chuj jest fire wire , zebym mogl pod nia podpiac klawe sterujaca i zeby mi ladnie grala a nie plastikowo ( no i jakby jej efekty dalo sie wpinac w fla to byloby nice)

dzieki!
cena - 800 max 1000 zl.
dzieki!
Pylon
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sprzęt, studio i produkcja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron