Strona 1 z 4

Q&A Warsztat 2: Switch Technique (Luty 2011)

PostNapisane: 31 sty 2011, 21:31
przez r
Q&A Warsztat 2: Switch Technique
Zapraszam wszystkich na warsztat ze Switch Technique :wink: .

PostNapisane: 31 sty 2011, 22:06
przez marvelon
czy na tych warsztatach będę mógł w końcu się nauczyć jak zrobić ostrzałkę do ołówków?

PostNapisane: 31 sty 2011, 22:16
przez Bada
#1 jaki wpływ na twój twórczy aspekt produkcyjny ma twarda pornografia ?
oraz co byś polecił z ostatniego tygodnia ?

PostNapisane: 31 sty 2011, 22:21
przez switch_technique
@ marvelon: przyjedź do pniew, pokaże Ci w warsztacie
@ Bada: lajtowa odskocznia od robienia muzyki, nie można siedzieć ze słuchawkami non stop przy jednym loopie przecież - toż to uszy można se wykończyć....

ps. Bada: efukt.com for life

:lol:

PostNapisane: 31 sty 2011, 23:31
przez jarkkko
czy używasz dużo wtyczek i jakie byś polecił?

PostNapisane: 31 sty 2011, 23:44
przez switch_technique
@ jarkkko:

99% wtyczek które używam to natywne FL.
Z zewnętrznych:
Dstroyer - bardzo fajny przester (darmowy)
Otium basslane - do przetwarzania sygnału na mono (darmowy)
Voxengo SPAN - spectrum analizer/rms meter w jednym (darmowy)
MDA Stereo, MDA Detune

Jeżeli chodzi o generatory:
- 3xOsc
- Fruit kick (do layerowania gabber kicków przeważnie)

@ Zirds:

Bardzo różnie powiedzmy od 4dni do dwóch tygodni, potrafię zrobić kawałek w 4dni i poźniej dopieszczać po półrocznej przerwie (i tak jest przeważnie - zawsze daję trochę odpocząć mixowi/levelom).
Jeżeli chodzi o aranż - mimo wszystko staram się robić kawałek idąc za ciosem, bo wiem, że wtedy będzie najbardziej spójny.
Nie bardzo lubię wracać do niedokończonych projektów - częściej się zdarza, że stworzę z danego nieskończonego utworu coś zupełnie nowego.

Jest jeszcze kwestia tego, że mam stałą pracę i zajmuje mi ona sporo wolnego czasu, więc często jest też tak, że przez m-c dwa nie zrobię nic - stąd zawsze staram się spędzić jak najwięcej czasu nad danym projektem, póki mam świeży umysł i wenę.

PostNapisane: 31 sty 2011, 23:52
przez Reverser
- jedno z bardziej standardowych pytań do "gwiazd" w nadziei, że to pomoże i mnie i innym początkującym :lol: czy masz jakieś (pojebane) rytuały przedprodukcyjne?
- już w miarę mając zrobiony zarys całego wałka, czy jakoś specjalnie dj-friendly dostosowujesz go, czy raczej zawsze masz jakiś tam schemat paru elementów, które w intrze używasz, co w ogóle sądzisz o tym - czy np. podoba ci się olewanie takich rzeczy przez Broken Note i robienie wałka od początku do końca mając na uwadze cały czas aby się dużo działo, bez w zasadzie jakichkolwiek partii do mixowania?

PostNapisane: 01 lut 2011, 00:03
przez jarkkko
Dzięki. Jeśli to nie problem, to czy mógłbyś pokazać screena aranżu jakiegoś swojego wałka? Jestem ciekawy jak dużo się tam dzieje.

PostNapisane: 01 lut 2011, 00:03
przez switch_technique
@ Reverser:

- co masz na myśli? jeżeli chodzi o używki - to nie, nie zażywam, piwo też mi przeszkadza :lol:

- wbrew pozorom, przykładam sporo uwagi do struktury utworów, let's face it - to jest muzyka do której się tańczy, dance (!!), i która my być zgrywana w jeden mix z innymi kawałkami. Budowanie nastroju czy robienie jakichkolwiek switch-up'ów wiąże się z tym, że to musi się mieścić w pewnych kanonach, dnb/hardcore etc to wszystko jest podpięte pod strukturę 4x4 i nic innego nie wymyślimy - a partie do mixowania wynikają właśnie z tych założeń.
I tak zawsze staram się robić intro w taki sposób, żeby było ciekawe jako samo w sobie, ale żeby nadal dobrze się to mixowało...

PostNapisane: 01 lut 2011, 00:21
przez switch_technique
@ jarkkko:

Przykładowo:

projekt do EXO

Obrazek

PostNapisane: 01 lut 2011, 00:23
przez Reverser
no częsciowo, nie wiem myślałem, że moze wąchasz spaliny, tańczysz na kablach energetycznych :lol:

jeszcze jedno: tworzysz hybrydy dnb/hardcore, ale w odróżnieniu od innych ty akurat niemal całkowicie z dnb związany jesteś, TOA jak wiadomo z hardcorem mają zdecydowanie więcej wspólnego. Planujesz może jakieś produkcje (industrial) hardcore? Czy może wolisz chronić uszy od nadmiernego distortion ]:->

PostNapisane: 01 lut 2011, 00:46
przez jarkkko
:o

to może jeszcze jedno jak jest okazja. Czy kiedyś uczyłeś się grać na jakichś instrumentach, czy jesteś samoukiem?

PostNapisane: 01 lut 2011, 00:58
przez X-Tech
Strukturka imponująca. Zacznę częściej podpisywać patterny. Garść pytań ode mnie, które od zawsze mnie nurtują:



1W swoich utworach używasz czasem sampli z filmów.
To zupełnie przypadkowe kwestie wpasowujące się w klimat utworu czy kwestie z ulubionych produkcji filmowych. Stanowią one inspirację do kawałków ? Sam je wycinasz ?

2Poddajesz czasem sample obróbce przed zaimportowaniem do projektu ?
Jeśli tak to jakiej ?

3Czy utwory tworzysz na zasadzie nakładania warstw na bazę utworu np: tła z sampli filmowych - czy na zasadzie tworzysz całość od lewej strony do prawej ?

4Jak organizujesz sample ? Tworzysz osobny zestaw sampli do danego kawałka w osobnym folderze czy wybierasz sample z swojej całej kolekcji ?

5Przy jakiej głośności systemu i mastera tworzysz muzykę.

6W jakim stopniu jazda na rolkach wpływa na twoją muzykę, bo wg. mnie w dużym stopniu. Zawsze mnie to intrygowało. Twoje breaki i przejścia w muzyce kojarzą mi się z niczym innym niż z trikami na rolkach, desce itp.

7Ile godzin potrafisz przy jednym podejściu tworzyć muzykę.

PostNapisane: 01 lut 2011, 01:09
przez r
przy jakiej czêstotliwo¶ci wed³ug ciebie powinien koñczyæ siê sub?
czy wycinasz dó³ stopy czy po prostu w trakcie jej tworzenia uwa¿asz ¿eby nie mia³a zbyt du¿o do³u i nie gryz³a siê z subem?
kompresja - ostro czy delikatnie?

PostNapisane: 01 lut 2011, 02:40
przez clownkilla
jakich używasz sprzętów do produkcji oprócz rolek? :lol:

PostNapisane: 01 lut 2011, 16:16
przez switch_technique
@ Reverser:

nie wiem, nie planuję nic takiego póki co, skupiam się na bierzących projektach,
ale nie mówię, że nie, pociągają mnie bardzo różne rzeczy w muzyce :)

@ jarkkko:

nie, nigdy nie uczyłem się grać na żadnym instrumencie, bardzo chciałem jako
dziecko ale starsi nie chcieli mi zasponsorować :lol:

@ X-Tech:

1 W moim przypadku dominują dwie drogi powstawania utworów z wokalami.
Pierwsza to wtedy kiedy słyszę jakąś kwestię w filmie i inspiruje mnie do
napisania kawałka, wtedy staram się budować cały klimat, który będzie się
komponował z tym co dzieje się w danej kwestii.
Druga to kiedy (przeważnie jadę samochodem ;) ) układam cały kawalek
w głowie. Siadam później i albo szukam kwestii która będzie mi najbardziej
pasowała, albo nagrywam ją sam lub korzystam z generatorów głosu.

2 Jeżeli już to tylko sample perkusyjne. Gabber kicki zawsze.
Co do tego jak procesuję sample... zawsze trochę przesteru/blood overdirve
equalizacja, compresja, limit - wszystko to przeważnie do bólu (ale wiadomo
są wyjątki).

3 Zawsze tworzę sobie jakąś bazę-loop, od którego wychodzi cała reszta,
który bardzo często w wersjiu finalnej nie przypomina tego czym był na
początku heheh. Później biorę się za intro, body, breakdown, body - czyli
od lewej do prawej.

4 W ciągu miesiąca powstaje przeciętnie 3 nowych katalogów z samplami -
głównie sfx / pady / wokale / perkusyjne layery typu żywe werble i haty.
Korzystam przy tym z całej mojej kolekcji, a główne sample perksuyjne
to ta sama grupa sampli od powiedzmy 2-3lat.

5 Levele ustawiam przeciętnie na ok. 1/4 - 1/3 mocy wzmacniacza - ciężko
powiedzieć ile to jest db, bo nie wiem jaką skalę ma mój wzmacniacz
słuchawkowy. Sam aranż układam sciszając FL do 50-60%

6 Nigdy tego nie odbierałem w ten sposób. Dużo, dużo większy wpływ na
mnie ma natura niż np. rolki, prędzej inspiruje mnie to co widziałem dzięki
rolkom, miejsca w których byłem i ludzie których spotkałem.

7 Ok. 2h-3h max, więcej nie ma sensu i nie daję rady dłużej anyway ;)
Jakaś dłuższa przerwa na przemyślenia, ochłonięcie i odpoczynek -
i można siadać dalej

@ rucop:

20hz

Obcinam co niepotrzebne dopiero kiedy kick jest cały wyedytowany.
Wcześniej w trakcie obróbki nie robię tego, bo nie jestem w stanie powiedzieć
co będę musiał wyciąć pod dany projekt.
Kiedy wycinam - tak zawsze tak żeby nie gryzło się z subem/bassem,
dodatkowo sidechain.

Compresja - to the bone ;) (oraz zależy co kompresuję)

@ clownkilla

wałek do ciasta, wyciskacz do czosnku i otwieracz do piwa :lol:

PostNapisane: 02 lut 2011, 11:17
przez Projekt Pi
Jakie masz odsłuchy?

PostNapisane: 02 lut 2011, 12:12
przez switch_technique
@ Projekt Pi:

tylko słuchawki:
wcześniej Beyerdynamic dt 231 pro
obecnie Beyerdynamic dt 990 pro

PostNapisane: 03 lut 2011, 19:17
przez Reverser
1. Generalnie tła/klimaty/pady jak tworzysz to by jakiś indywidualny klimat utworu stworzyć to kminisz jakiś patent gdzie się chcesz przenieść i zaczynasz robić melodię odpowiednią do danego krajobrazu/sytuacji czy chuj, byleby dark był? Jakieś wydarzenia życiowe inspirują cię do tła w wałku? Jakiś typ melodii szczególnie lubisz? (niekoniecznie chodzi mi tu o prosty podział wixa/mrok)
2. Wałki robisz składasz dobierając sobie potrzebne/pasujące akurat elementy z paczki sampli, które na bieżąco robisz? I do tego pytania jeszcze, co jak akurat mimo usilnych poszukiwań nie znajdziesz akurat dźwięku/kicku w samplach, który by ci odpowiadał to projekt na jakiś czas idzie w odstawkę?
3. Czy bierze cię kurwica, gdy ogarnąłeś sobie za cel stworzenia danego rodzaju barwy dźwięku a nie możesz go wykręcić? Chyba, że posiadłeś już wszelkie moce, które pozwalają na całkowite władanie gałkami syntezatorów ]:->

PostNapisane: 04 lut 2011, 12:43
przez Piktor
1.Masz jakieś stałe ustawienia attack i release przy kompresji sumy perki (wiem że to zalezy od tempa)? Jak nisko potrafisz zjechac z treshold?

2. Ulubione pluginy efektowe do obróbki, modulacji, filtracji reece'a? Masz namiary na jakis dobry phaser oprocz tego który mamy we fruity loopie?

3.Używasz peak controllera do sidechainu?

4. Czy to duzy komfort produkować na słuchawkach, wiedząc że nikogo nie molestujemy cięzkim zapetlonym bitem i klimatem prosto z horroru? Starasz sie nie przesadzać z głośnością i oszczędzasz słuch podczas produkcji?

5.Które elementy tracka lubisz tworzyć najbardziej a które sprawiają najwięcej kłopotu?

6. Może jakiś trick produkcyjny który zechcesz zdradzić na łamach tego QA? :wink:

7. Jakies ustalone plany/zamierzenia związane z przyszłością twojej twórczości?

Thx :thumup:

PostNapisane: 05 lut 2011, 15:06
przez switch_technique
@ Reverser:

1. Fajnie to ująłeś z tym przenoszeniem się w inny wymiar / krajobraz / sytuację.
Tak przeważnie to sobie wyobrażam.
Jaki typ melodii lubię? Mrocznie ale ciągle melodycznie - musi zawierać to coś, co łatwo da się zapamiętać.
Kocham kobiece arie / chórki / głosy, co da się z resztą zauważyć chyba.

2. Przeważnie tak, jeżeli czegoś mi brakuje to sobie to robię lub szukam do skutku.

3. Zazwyczaj udaje mi sę uzyskać zamierzony efekt - jak nie to tak jak wyżej - do skutku.


@ Piktor:

1. Nie kompresuję sumy perki, każdy dźwięk osobno - na sumę daję tylko czasem limiter/compressor z takim ustawieniem
Threshold nawet do -20 przy ratio 30:1

2. Bloodoverdrivel, fruity dist, parametric eq, compressor. Nie - nie używam w ogóle phaserów.

3. Tak (ale nie w połączeniu z FL Balance)

4. Nie wiem jak się pracuje na monitorach + mam wyizolowane miejsce w którym produkuję, więc ciężko mi to określać w takich ramach.
Tak, z aranżem pracuję na ok 50-60% głośności Fl + ok. 1/3 mocy wzmacniacza słuchawkowego.

5. Każda partia ma swoje plusy/minusy i tworzenie każdego elementu aranżu sprawia mi dużą frajdę.

6. Mianiowicie? Hehe

7. Skupiam się w tym momencie na LP dla Union + na bierzących projektach dla kilku innych labeli - co do samej muzyki - nie wiem, narazie jest mi dobrze z tym co robię, nie wiem co będzie za dwa lata hehe, ale diametralnych zmian nie przewiduję.

PostNapisane: 05 lut 2011, 16:09
przez sozi
1 jak czesto (na oko procentowo) zaczynasz i nie kończysz
2 jeśli zacząłes i zarzuciłeś - kasujesz czy zostawiasz niedobitki mna dysku tak na wszelki wypadek? :wink:

PostNapisane: 05 lut 2011, 16:34
przez Zvier
Gdybyś musiał stanąć dokonać wyboru: muzyka/rolki. Które byś wybrał?

PostNapisane: 05 lut 2011, 17:41
przez switch_technique
@ sozi:

1. mmm, ciężko powiedzieć, myślę, że 50/50 - ale jak już zacznę robić jakis aranż to w 99% kończę projekt, te których nie kończę to przede wszystkim jakieś próby typu "a zrobię sobie bass"
2. zawsze zostawiam zostawiam

@ Zvier:

zvieeeer, nigga please :D zostawiłbym obydwa :lol:

PostNapisane: 05 lut 2011, 17:47
przez Zvier
:lol: :dnb:

PostNapisane: 05 lut 2011, 19:02
przez genosajd
1. Podaj swoich ulubionych artystów/ulubione utwory drumandbass
2. co myślisz o muzyce current-a value?
3. W twoich utworach słychać podobny werbel, używasz tego samego ciągle? Sam go wygenerowałeś? zlepiłes?

PostNapisane: 05 lut 2011, 23:49
przez B-fly
Kim jesteś i gdzie można posłuchać twojej twórczości? Bo z tego co wyczytałem to jesteś jakimś mega kozakiem, a ja cię jakoś nie kojarzę za bardzo...

PostNapisane: 06 lut 2011, 02:19
przez Zvier

PostNapisane: 06 lut 2011, 03:25
przez MySzA
Drogi Dominiku,

Czy możesz mi powiedzieć, kiedy w Twojej jakże zacnej produkcji zjawi się kink?


;]

PostNapisane: 06 lut 2011, 09:17
przez B-fly
To teraz wiem dlaczego cię nie kojarzę (za ciężkie jak dla mnie) :P
Może zrobisz coś w tym stylu?
http://www.youtube.com/watch?v=TRdwsuoJUAE&playnext=1&list=PL4A50E8B9E0D428B3
:D

Ok, zadam pytania odnośnie strony technicznej.
1.Dlaczego w tym waszym stylu tak wszystko kompresujecie że uszy bolą od wysokich?
2.Nie uważasz że przez tą kompresję kawałki tracą swoją moc i magię?
3.Z czego to się w ogóle bierze? Czy to jest obawa przed tym że głucha publika nie ogarnie tematu czy coś innego bo nie mogę tego zrozumieć...
Może na imprezach jakoś inaczej to słychać? -Nie wiem bo nie słuchałem takich rzeczy poza domem.

Pytam bo poważnie mnie to intryguje, bo widzę taką tendencję nie tylko w stylach podobnych do twojego, ale praktycznie wszędzie.
Rozumiem że można używać kompresora, ale bez przesady żeby tak maltretować materiał...

I jeszcze jedno pytanie(całkiem poważnie bo sam się nad tym kiedyś zastanawiałem odnośnie swojej osoby). Czy nie myślałeś kiedyś nad tym czy z twoim słuchem jest coś nie tak skoro siedzisz w takiej a nie innej muzyce, którą jara się niewielki ułamek ludzi? Słuchasz jakieś innej muzyki? - czegoś melodycznego

to tyle, pozdrawiam :)