Q&A Warsztat 2: Switch Technique (Luty 2011)

Sprzęt i oprogramowanie, tajemnice warsztatu | Hardware & production

Postprzez Johnny! » 06 lut 2011, 13:36

odnośnie kompresji pozwolę sobie odpowiedzieć za Switcha - w świecie analogowych taśm i vinyli czym bardziej dynamiczny materiał tym lepiej z tych nośników brzmi z racji tego w jaki sposób fizycznie jest ten materiał umieszczany na nośniku, domena cyfrowa natomiast nie ma nic przeciwko dużej kompresji a wręcz zyskuje na niej wykorzystując możliwie najwięcej "przestrzeni" jaką dają obecnie najpopularniejsze 16bitowe formaty audio. oczywiscie nadal nie tlumaczy to przejebanych miksow na poziomie -3/-2dB rms no ale to na szczescie jednak mniejszosc. correct me if i'm wrong
Obrazek
Johnny!
moderator
 
Posty: 7582

Postprzez X-Tech » 06 lut 2011, 15:38

1 Masz koszmary po tworzeniu kawałków w stylistyce horroru ? Ja mam.

2 Czu uważasz, że na zwykłym pccie i słuchawkach bez dodatkowych elementów uwydatniających brzmienie da się robić BARDZO dobrą jakość dźwięku ?
(Ja uważam, że się da)
Co daje ci wzmak słuchawkowy ?

3 Czy to co robisz jest efektem nauki czy eksperymentów ?
X-Tech
 
Posty: 1089
Łódzkie

Postprzez jarkkko » 06 lut 2011, 15:49

1. Czy często samplujesz otoczenie gdy nie możesz wyciągnąć jakiegoś dźwięku, czy raczej do wszystkiego starasz się dojść cyfrowo?

2. Co byś powiedział na kolab z I:gorem? :P To by dopiero był polski hardkor :twisted:
Avatar użytkownika
jarkkko
 
Posty: 791

Postprzez switch_technique » 06 lut 2011, 16:19

@ MySzA:

czekam na wokale od pewnej Pani hehehe


@ B-fly:

Nie odnajduję się w tym - więc marne szanse ;)

1. Nie da się kontrolować tak dużej ilości przesteru i eq bez "compress to the bone" - służy to przede wszystkim uzyskaniu klarowności / dobrego punch'u na instrumentach perkusyjnych i gabberach. Czy jest tam dużo wysokich częstotliwości? Świat idzie do przodu - jakość muzyki również, nie wyobrażam sobie, żeby moja mogła brzmieć jak ta z 2001...

2. Nie. Patrz opis po myślniku wyżej ;) .

3. Bierze się to z pierwszej częśći mojej odpowiedzi dla 1wszego pytania.

Reszta: "compress to the bone" daje również to, że można uzyskać fajne efekty.
Nie uważam, że z moim słuchem jest coś nie tak. Czemu miałoby tak być? Lubię dużą dawkę energii połączoną z bardziej lub mniej mrocznymi elementami - nie ma się co rozwodzić. Co do muzyki której słucham na codzień - nie słucham dnb ani hc, przynajmniej w ilościach hurtowych, lubię zwyczajnie posłuchać radia lub jakichś starych rockowych i funkowych kapel, rzadziej psytrance/goa, schranz.


@ X-Tech:

1. Nie bardzo.

2. Tak - nie widzę żadnych przeszkód, wszystko zależy od poziomu skill'a.
Wzmak słuchawkowy daje mi to, że działają mi słuchawki.

3. Co masz na myśli?


@ jarkkko:

1. Chodzi Ci o przyrodę/świat zewnętrzny? nie sampluję takich rzeczy bo nie mam zaplecza do nagrywania tego typu zjawisk.

2. Były plany, ale jakoś ucichło. Może warto to wskrzesić ;)
Avatar użytkownika
switch_technique
 
Posty: 1142
Pniewy k/P-ń

Postprzez kesai » 06 lut 2011, 18:48

1. jak wygladaly twoje poczatki z produkcja? z jakim sprzetem? od poczatku to byl FL? sam sie uczyles czy moze ktos cie prowadzil za raczke? ;]
2. co moglbys poradzic osobom chcacym zaczac zabawe z produkcja muzyki? od czego zaczac, na czym skupic uwage na poczatku?
3. masz w planach cos bardziej dnb niz hardcore? albo cos calkiem nie-dnb? a moze jakis side project? ;]
Avatar użytkownika
kesai
 
Posty: 230

Postprzez lukaut » 06 lut 2011, 19:33

1. kiedy wpadasz na rolki do Bydgoszczy?
Avatar użytkownika
lukaut
 
Posty: 3379

Postprzez genosajd » 06 lut 2011, 21:34

a na moje pytania nie odpowiedział
:(

(obrazony)
genosajd
 
Posty: 2177
Łódź

Postprzez Johnny! » 06 lut 2011, 21:36

były tendencyjne.
Obrazek
Johnny!
moderator
 
Posty: 7582

Postprzez switch_technique » 06 lut 2011, 22:01

umknęło mi, przepraszam Geno ;)

@ genosajd:

1. szkoda mi czasu ;)
2. technicznie wiadomo, next level shit, muzycznie nie zawsze mi to siada, przede wszystkim jako jednolite live act'y by himself
3. base snare za każdym razem w zasadzie jest nowy, layery - różnie, używam layerów o bardzo podobnych barwach w niektórych kawałkach - stąd wrażenie, że może być to ten sam. Snare'y zawsze edytuję sam przeważnie z jakichś breaków / sample pack'ów typu tr 909 808 707 itd itp, jeżeli chodzi jeszcze o same layery, czasem biorę i obrabiam jakieś totalnie na pierwszy rzut ucha nie pasujące sample pod szyld "snare"
Avatar użytkownika
switch_technique
 
Posty: 1142
Pniewy k/P-ń

Postprzez switch_technique » 06 lut 2011, 22:11

@ funki:

1. Jakieś słuchawki thomson'a z mp3 player'a którego kupiłem sobie na 18tke (!!! :o ), FL od zawsze. Wielu rzeczy nauczyłem się od Strog'a i od DJ Hidden'a - od każdego na pewnych etapach tej przygody. Do bardzo wielu rzeczy dochodzilem sam, moim błędem było to, że nie czytalem tutoriali - ale w miarę możliwości starałem się to nadrabiać rozmawiając z różnymi producentami (głównie jeżeli chodzi o eq poszczególnych elementów perkusji) + przycztałem jeden tutorial na temat equalizacji hehe.
2. Słuchać, słuchać, słuchać i jeszcze raz słuchać, do tego koniecznie porównywać swoje brzmienie do brzmienia "tych najlepszych", i dać odpocząć projektom na jakiś czas zanim weźmiemy się do finalnego mixu.
3. Prace trwają. Coś całkiem nie dnb? nie wiem, nie wykluczam. Side projet mam - Kompot - ale narazie martwy, w tej chwili jestem skupiony na bierzących projektach, które są dla mnie bardzo ważne.

@ lukaut:

Omg, wpadne jak nie będzie rowersów na parku... :lol:
Avatar użytkownika
switch_technique
 
Posty: 1142
Pniewy k/P-ń

Postprzez genosajd » 06 lut 2011, 22:37

switch_technique napisał(a):1. szkoda mi czasu ;)


Nie masz takiej osoby na której się wzorujesz, której chciałbyś dorównać? lub utwory tej osoby w jakiś sposób inspirują ciebie?
genosajd
 
Posty: 2177
Łódź

Postprzez Reverser » 07 lut 2011, 00:30

1. Chciałbyś live-acty w przyszłości robić czy zdecydowanie wolisz dj-sety?
2. Generalnie ile średnio przypada warstw syntezatorów na dany dźwięk w twoim przypadku? Jest to zależne od tego jaki to element brzmieniowy?
3. Czy inne gatunki muzyczne jakiś mają wpływa mniejszy/większy na twoje produkcje darkstepowe? Coś potrafi cię z nich zainspirować?
Reverser
 
Posty: 789
Tam gdzie piją dużo

Postprzez clownkilla » 07 lut 2011, 00:36

"bieżący" pięściu

co to był za numer, który zagrałes jako ostatni w 8bitach?
Avatar użytkownika
clownkilla
 
Posty: 244

Postprzez Projekt Pi » 07 lut 2011, 11:02

Jaki kompresor/limiter na masterze? Używasz multiband compressor z FL?
Avatar użytkownika
Projekt Pi
 
Posty: 1603
Mojżeszów

Postprzez pika » 08 lut 2011, 12:33

Pokazesz jak wyglada na screenie perkusja ktora robisz, w piano rollu?
pika
 
Posty: 208
sopt

Postprzez switch_technique » 10 lut 2011, 15:41

@ genosajd:

1. Brzmieniowo podoba mi się Hidden, Eye-D, Current Value,
ale raczej nie szukam inspiracji w dnb i nie chcę być kolejnym Current'em etc etc.


@ Reverser:

1. Jeżeli uda mi się kupić laptop, czemu nie - całkiem mnie to jara, granie z cdj jest o tyle kłopotliwe, że nie mam gdzie praktykować bo sam nie posiadam sprzętu.
2. Chodzi Ci o nieperkusyjne? Bardzo różnie, od 1 do 4-5.
3. Schranz / psytrance/goa / euro trance (?) - mam na myśli techniawkę hehe / rock/blues, kurde mógłbym jeszcze długo wymieniać ;)


@ clownkilla:

1. A taki jeden, dowiesz się w swoim czasie - nie chcę nic ogłaszać, bo poźniej będzie, że "stare"...


@ Projekt Pi:

1. Multiband Compressor z FL x kilka


@ pika:

1. tzn?
Avatar użytkownika
switch_technique
 
Posty: 1142
Pniewy k/P-ń

Postprzez marvelon » 10 lut 2011, 15:45

jakbyś miał grać w kapeli to na czym?

czy instrumenty w produkcji mogą być lepsze niż soft (brzmieniowo) czy to tylko niepotrzebne komplikacje bo można wykręcić cyfrowo?

wytłumacz mi dokładnie co to jest mastering. albo daj posłuchać czegos przed i po.

jakbyś miał mieć dziecko to byś wolał z kwikiem czy zombim?
Avatar użytkownika
marvelon
rip
 
Posty: 9934
Rozbłysk Neptuna

Postprzez switch_technique » 10 lut 2011, 15:51

@ marvelon

1. Chyba najprędzej na klawiszach, gitara - nie ogarniam palców, perkusja - czarna magia...
2. Niepotrzebne komplikacje bo można wykręcić cyfrowo (w tej chwili wszystko).
3. Fak, too hard - nie znam się na tyle, żeby to wytłumaczyć - różnice w brzmieniu czasem są bardzo zauważalne - czasem to tylko kosmetyka - zależy od skilla producenta.
4. Chciałbym mieć bliźniaki, gdzie jeden po Kwiku, drugi po Szymonie - TAK, JEST TO MOŻLIWE!! :lol:
Avatar użytkownika
switch_technique
 
Posty: 1142
Pniewy k/P-ń

Postprzez pika » 10 lut 2011, 18:50

switch_technique napisał(a):@ genosajd:



@ pika:

1. tzn?



Obrazek



http://img834.imageshack.us/i/perka.png/

no bo ja robie perke w piano rollu :) tak mi jest lepiej;)
i niektorych rzeczy nie potrafie zrobic :( i posluchalem twoich trackow :) i naprawde fajnie brzmi to ;) i jestem ciekaw jak taka perka wyglada u profesjonalisty :) wiedzialem ze z moim pytaniem beda kłopoty:D
pika
 
Posty: 208
sopt

Postprzez switch_technique » 10 lut 2011, 19:17

@ pika:

nie używam w ten sposób piano rolla, używam tylko sequencera, jeżeli piano roll to tylko kiedy robie jakieś drillowate przejścia, ale to do każdego instrumentu osobno ;)
Avatar użytkownika
switch_technique
 
Posty: 1142
Pniewy k/P-ń

Postprzez pika » 10 lut 2011, 22:38

switch_technique napisał(a):@ pika:

nie używam w ten sposób piano rolla, używam tylko sequencera, jeżeli piano roll to tylko kiedy robie jakieś drillowate przejścia, ale to do każdego instrumentu osobno ;)


no dobrze :) a ile juz czasu siedzisz w robieniu muzyki?
pika
 
Posty: 208
sopt

Postprzez switch_technique » 10 lut 2011, 22:51

@ pika:

ok. 10lat
Avatar użytkownika
switch_technique
 
Posty: 1142
Pniewy k/P-ń

Postprzez r » 11 lut 2011, 20:34

Jaki decay najczê¶ciej ustawiasz w pog³osie dla perkusji?
r
 

Postprzez switch_technique » 11 lut 2011, 21:13

@ rucop:

Nie używam.
Avatar użytkownika
switch_technique
 
Posty: 1142
Pniewy k/P-ń

Postprzez Reverser » 13 lut 2011, 02:52

1. Jest jakiś gatunek którego nienawidzisz?
2. Czy masz jakieś ciekawy patenty jeśli chodzie o użycie reverba?
3. Czy często używasz LFO do modulacji brzmienia?
Reverser
 
Posty: 789
Tam gdzie piją dużo

Postprzez switch_technique » 13 lut 2011, 19:38

@ Reverser:

1. Nie, są tylko takie, z których słuchania nie czerpię satysfakcji ;)
2. Przedłużanie niektórych dźwięków w miarę potrzeby.
Przerabianie pojedyńczych sampli/sfx na pady, ale to przy użyciu dodatkowo delay'ów, do switch up'ów czasem.
3. Dla mnie to taka podstawa przy każdej produkcji - w różnych wariantach, od wbudowanych filtrów w 3xOsc np, aż do użycia eq jako filtra.
Avatar użytkownika
switch_technique
 
Posty: 1142
Pniewy k/P-ń

Postprzez dual » 28 lut 2011, 17:52

Zvier napisał(a):Kiedyś switch wrzucił próbkę swojego bass'u. Zaciął mi się komputer i więcej nie odpalałem.


1. Posiadasz może gdzieś ten projekt?
WSPARCIE DLA CHROME'a NAAAAAAŁ!!!!!!! A, już jest, dzięki.
Avatar użytkownika
dual
 
Posty: 1575
Kapsztad

Postprzez switch_technique » 28 lut 2011, 19:42

@ dual:

Ciężko powiedzieć co to było.... (nie wiem z jakiego kawałka :oops: ) :lol:
Avatar użytkownika
switch_technique
 
Posty: 1142
Pniewy k/P-ń

Postprzez dual » 28 lut 2011, 19:47

źle to ująłem...

Pytałem na forum o jakiś projekt w fl-u kogoś "pro" ;)

No i Zvier odpowiedział, że coś takiego dawałeś, z jakimś mega bassem ;)
Można ten projekt .flp obadać?
WSPARCIE DLA CHROME'a NAAAAAAŁ!!!!!!! A, już jest, dzięki.
Avatar użytkownika
dual
 
Posty: 1575
Kapsztad

Postprzez r » 28 lut 2011, 19:55

To by³ pewnie ca³y projekt Intelligence. :D :D
Zvier pisa³ ¿e to Intelligence.
r
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sprzęt, studio i produkcja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron