Q&A Warsztat 7: Iron (Czerwiec 2011)

Sprzęt i oprogramowanie, tajemnice warsztatu | Hardware & production

Q&A Warsztat 7: Iron (Czerwiec 2011)

Postprzez nanoreese » 01 cze 2011, 00:35

Q&A Warsztat 7: IRON
Obrazek
IRON or Michael, as you like is young drum'n'bass producer from Zawiercie. His musical adventure began at age of 15. Then he already composed first songs. After years of changing musical genres, he found peace of mind in the rhythmic sound of techstep and neurofunk. Over time, developing his skills took him to release his music on the labels like Ammunition Rec, Mindtech or Wayside rec. That's not all! Next productions of Iron are waiting to see daylight, and the progress which is taking place almost at the speed of light, probably will sweep us soon from the surface of the earth.

soundcloud
facebook
myspace


:dnb:
nanoreese
banned
 
Posty: 102
Cyrag

Postprzez hejter » 01 cze 2011, 15:35

hej ajron!

które stronki dla dorosłych odwiedzasz najczęściej?
czy wlewasz oleju do wody gdy gotujesz makaron? jak tak to jaki olej?
czego używasz do wyrywania włosów z nosa?
hejter
 
Posty: 3270
z vinyla

Postprzez irOn! » 01 cze 2011, 22:34

hejter napisał(a):hej ajron!

które stronki dla dorosłych odwiedzasz najczęściej?
czy wlewasz oleju do wody gdy gotujesz makaron? jak tak to jaki olej?
czego używasz do wyrywania włosów z nosa?

Jak dobrze net śmiga to pierwsze lepsze "free hd onliine" (eporner FTW).
Do makaronu raczej oliwa z oliwek ale jak juz braknie to castrol magnatec bo sie nie przykleja do gara :lol:
Z włosami nie mam problemów ;)
irOn!
 
Posty: 623
Zawiercie

Postprzez kabanowster » 01 cze 2011, 22:56

parę nurtujących mnie ostatnio pytań z kategorii sekcji perkusyjnej:

z jakich pakietów sampli i brejków (loopów) korzystasz?
czy masz ulubione brzmienia kicków i werbli, które najczęściej wykorzystujesz?

jaka jest Twoja formuła na dobry bit?
Avatar użytkownika
kabanowster
 
Posty: 537
Warszawa

Postprzez irOn! » 01 cze 2011, 23:40

kabanowster napisał(a):parę nurtujących mnie ostatnio pytań z kategorii sekcji perkusyjnej:

z jakich pakietów sampli i brejków (loopów) korzystasz?
czy masz ulubione brzmienia kicków i werbli, które najczęściej wykorzystujesz?

jaka jest Twoja formuła na dobry bit?


Samplepacki z brejkami to zazwyczaj :
BHK Rough-Connections
Su3-ject samplepack vol 1 i 2 - jest tam naprawde pare solidnych loopów
Wykorzystuje z nich głownie hihaty i przeszkadzajki - rzadziej werble jako warstwy

Jesli chodzi o oneshoty to paczki od Vengeance, jakies randomowe 909, 808, ZeroG

Mam swoja biblioteke kickow i werbli ktore wykorzystałem juz projektach - czyste nieedytowane oraz moje własne samplowane. Robie czesto też swoje własne loopy (kick - snare, same hihaty itd.) które potem wykorzystuje.

Ogolnie jesli chodzi o formułe to nie ma złotego środka :) Dobry dobór sampli, dobrze zaplanowane transienty ( ważne jest wycinanie ciszy/opoznienia na początkach sampli oraz poprawne posługiwanie się envelopą w samplerze). Dla mnie bardzo ważne jest tez dostrajanie sampli do tonacji utworu np. jak robie numer w F to dolna warstwa werbla ma peak na 174hz lub 196hz. Tak samo robie ze stopą. Talerze raczej dostrajam na ucho Finem :)

Dziele perke na podgrupy (kick / snare / haty / ride / haty z breakow) ktore są potem wysyłane na wspólną sume perki. Jeśli chodzi o edycje to ograniczam sie do eq , zwykłego kompresora i przesteru, czasem trafi sie jakis multiband kompresor na sumie werbla. Staram sie tak mixować perkusje zeby na sumie perki urzyc tylko kompresora i eq - unikam ozonów i tego typu wynalazków
irOn!
 
Posty: 623
Zawiercie

Postprzez kabanowster » 02 cze 2011, 01:53

często mam problem z motywacją do mixowania, chciałbym poświęcać na to więcej czasu niż rzeczywiście i traktować produkcję jako coś więcej niż hobby... bo to trzeba gdzieś wyskoczyć, tutaj załatwić sprawy firmy, a bo mi się nie chce to sobie zmarnuję czas na gierce, albo stresik związany z magisterką... ze 3 lata temu miałem mierne pojęcie o miksie i produkcji i potrafiłem całe dnie spędzać (głodując) nad "kawałkami". Miałem mnóstwo pomysłów i dużo chęci... teraz to przygasło.

jak sobie radzisz z takim odczuciem (czy w ogóle coś takiego odczuwasz)?
co sprowadza się do klasycznego:
ile czasu poświęcasz na produkcję?
jak długo zajmuje ci zmiksowanie kawałka i jak to wygląda?
Avatar użytkownika
kabanowster
 
Posty: 537
Warszawa

Postprzez irOn! » 02 cze 2011, 02:25

To kwestia wyrobienia sobie dyscypliny zaczynam > koncze. Ogolnie ostanio przestawiłem sie na tryb "nie mixowania w trakcie". Staram sie skonczyc najpierw numer aranżacyjnie dopiero później mix. Ogólnie nie da sie pominąć pewnych kwestii brzmienia np jak wykrecasz bass.

Odczuwałem bezradność do konczenia wałkow jeszcze jakiś czas temu i mam pare skonczonych wałkow w ktorych mix kuleje. Z reguły problemy z mixem spowodowane sa złym doborem sampli/ brzmień czyli leży wszystko od podstaw i cieżko pozniej to poprawic bo automatycznie zmienia sie całkowicie koncepcja całego numeru.

ile poświecam na produkcje ? Jak sie wtrybie to potrafie w pare dni skonczyc cały numer, a nawet w jedna noc( bez mixu ofc ). Tak jest najlepiej - nie lubie rozkładać takich rzeczy jak kompozycja / aranż na dłuższy czas bo wtedy zaczyna sie wszystko sypać :)

Ostatnie kawałki z tego co pisze mi w "Total time spend on it"
Look Closer - 18 godzin
Falling Down - 20 godzin
Ostatni kawałek jaki skonczyłem - 36h

Mixowanie zajmuje mi jakies 3 h. Staram sie samplować wszsytkie atmosfery, dzwieki ktore wykrecam, zeby miec wiecej cpu na pozniejsze korekcje. Nie sampluje raczej perki w projekcuie bo wole miec nad wszystkim kontrole do samego konca.
Robie to mniej wiecej w takiej kolejności:
Kick z subem
werbel
midrange bassu
wysokie bassu
przeszkadzajki
hihaty
ridy
atmosfery
fxy itd.

Wszystko spinam w grupy aby mieć kontrole nad levelami.
Dobry tip: Gdy mixujesz i levelujesz/equalizujesz jakis element to skup sie i słuchaj jak on wpływa na wybrzmiewanie reszty, a nie jak brzmi sam w sobie.

Wszystko przyjdzie z czasem ;) Nie trac nadzieji bo wena przychodzi niespodziewanie i czasem sam sie dziwie ze tak wszystko idzie bez problemu od poczatku do konca:)
irOn!
 
Posty: 623
Zawiercie

Postprzez Grisha » 02 cze 2011, 12:43

Witam ;)

1 Jakiego programu/ów używasz do produkcji muzyki ?
2 Posiadasz klawiaturę sterującą, bądz jakis inny zewnętrzny sprzęt/y ?
3 Jaką masz karte muzyczną ?
4 Jakiego kompa posiadasz ?
5 Preferujesz monitory, czy słuchawki ?
6 Jakie masz patenty na nazwy kawałków?
7 Posiadasz jakieś ulubione wtyczki ?
8 Na czym wykręcasz bass i czy masz jakiś, swój złoty sposób na brzmienie bassu ?
9 W dziale "Sprzęt, produkcja itp, itd" jest wątek "soundcloud", w którym zostało ostatnio troche wspomniane o wypropowaniu się, swoich kawałków. Miałbyś jakąs rade dla młodych producentów odnośnie tych kwesti ?
Grisha
 
Posty: 403

Postprzez kabanowster » 02 cze 2011, 15:36

pytanie nr 9 to dobre pytanie, które miałem zadać w inny sposób:

jak wygląda twoja droga od zera do bohatera i na jakim etapie jesteś (co dalej)?
Avatar użytkownika
kabanowster
 
Posty: 537
Warszawa

Postprzez benek » 02 cze 2011, 18:47

możesz opisać jak tworzysz reesy? Na jakim instrumencie najczęściej je tworzysz, w jaki sposób je modulujesz, jakich filtrów, wtyczek do tego używasz?
benek
 
Posty: 128

Postprzez Grisha » 02 cze 2011, 19:02

jeszcze takie małe pytanko ;P

10 Mógłbyś wstawic screena jakiegos projektu ?
Grisha
 
Posty: 403

Postprzez irOn! » 03 cze 2011, 16:56

Grisha napisał(a):Witam ;)

1 Jakiego programu/ów używasz do produkcji muzyki ?
2 Posiadasz klawiaturę sterującą, bądz jakis inny zewnętrzny sprzęt/y ?
3 Jaką masz karte muzyczną ?
4 Jakiego kompa posiadasz ?
5 Preferujesz monitory, czy słuchawki ?
6 Jakie masz patenty na nazwy kawałków?
7 Posiadasz jakieś ulubione wtyczki ?
8 Na czym wykręcasz bass i czy masz jakiś, swój złoty sposób na brzmienie bassu ?
9 W dziale "Sprzęt, produkcja itp, itd" jest wątek "soundcloud", w którym zostało ostatnio troche wspomniane o wypropowaniu się, swoich kawałków. Miałbyś jakąs rade dla młodych producentów odnośnie tych kwesti ?


1. FL Studio 10 / Ableton do timestretchingu
2. M-audio Oxygen 49 - narazie wystarcza
3. Audiophile 2496
4. Dual Core 2ghz + 2gb ramu :roll:
5. To i to ma swoje zalety. Zazwyczaj wszystko robie na monitorach ale w obecnym pomieszczeniu nie moge im ufac ;) Na słuchawkach o wiele dokładniej można mixować panorame, reverby i delaye itp
6. Nie mam , zawsze mam z tym problem. Zazwyczaj nazwy sa zwiazane z pochodzeniem sampli - słowa z dialogu (troche przekrecone), postać lub miejsce z gry z ktorej cos wyciąłem itd:)
7. Wiekszość wykrecam na 3xosc, Albino 3, Massive, z3ta+ . Polecam też MS-20, Polysix, Sylenth1, Oddity
8. Głownie 3xosc, Albino. Staram sie wyciągnąć z syntha jak najwiecej zanim cokolwiek wrzuce na mixer. Korzystam z wczesniej wyrenderowanych przez siebie brzmien które sa bogate w harmoniczne, abym mógł z czego wycinać. Złote brzmienie bassu? kobinowanie, kombinowanie i kombinowanie. Powtarzanie schematu korekcja > przester > kompresja do bólu. Ja sie nie wczówam zbytnio w modulacje mocnymi filtrami (np. LP) bo lubie bassy które nie sa zbytnio powykrecane.
9. Wrzucanie linkaczy na fora poświecone produkcji. Ja nie mam za dużo słuchaczy na sc, chociaz w ciagu ostatnich 2 miesiecy przybyło mi z 50. Tak samo z odsłuchami, niektore kawałki bardzo duzo komentuja, a niektóre nie. Facebook tez dużo daje - aktualnie 230 osób ma na tablicy link do youtube z moim numerem. Sam sie zdziwiłem :o
irOn!
 
Posty: 623
Zawiercie

Postprzez irOn! » 03 cze 2011, 17:06

kabanowster napisał(a):pytanie nr 9 to dobre pytanie, które miałem zadać w inny sposób:

jak wygląda twoja droga od zera do bohatera i na jakim etapie jesteś (co dalej)?

Nie wiem na jakim poziomie:) Wiem ze jest coraz lepiej, bo kawałki łatwiej mi sie kończy. Nie jestem jeszcze zbytnio zadowolony z brzmienia swoich mixów. Chciałbym bardziej dokładnie przykładać sie do perki , a w szczegolnosci do hihatów i ogólnie poprawic mastering bo narazie za dużo o nim nie wiem. Bardzo dużo zawdzieczam temu ze przykładałem sie do nauki syntezy i rozkminiania do bólu kazdego syntezatora. Łatwiej poradzic sobie wtedy z brakiem weny kiedy porobisz sobie pare sampli ;)
Ważna jest też znajomość całego spektrum - ktore czestotliwosci odpowiadaja za co w danym elemencie. Jest nawet spoko ćwiczenie na to: Słuchasz np brzmienia bassu, zstanawiasz sie czego mu brakuje a czego jest za dużo. wyłączasz - odpalasz EQ - ustawiasz cuty i podbicia tam gdzie myslisz ze znajduje sie brud/sweetspot i słuchasz dalej. Lepiej ? nie? to wyłączasz i poprawiasz od nowa :)
irOn!
 
Posty: 623
Zawiercie

Postprzez irOn! » 03 cze 2011, 17:39

benek napisał(a):możesz opisać jak tworzysz reesy? Na jakim instrumencie najczęściej je tworzysz, w jaki sposób je modulujesz, jakich filtrów, wtyczek do tego używasz?


Pisałem już ze zanim ułoze melodie to wrzucam do samplera wczesniej wyrenderowana długą nute reece (najnizej jak sie da - w moim przypadku sampluje F). Robie je zazwyczaj na 3xosc i albino. Nic nadzwyczajnego - kombinacja rozstrojonych pił z dodatkiem kwadratów. Często klonuje 3xosc i gram dwoma na raz z tym że jedno z nich delikatnie rozstrajam pitchem (+5,6 centów) Powstaje wtedy fajna flangerowa modulacja i bardziej zagęszczone brzmienie. Fajnie pozniej sie gra wysokie nuty takim reecem. Na to korekcja > przestery> jakis suchy reverb >chorus/flanger (bardzo mało) > notch filter > przester> kompresor dopóki nie bedzie brzmieć bardzo mocno.

Potem wrzucam to do projektu i klonuje pare razy uzywajac na kazdej kopii innego filtra i modulacji. Gram riffa na zmiane rózne nuty róznymi kopiami przez co nie ma monotonni :) Pozniej jesli chodzi o efekty to podział na pasma (2 lub 3 ) i obróbka tak jak wczesniej. Robie tez sendy z wycietym dołemna to chorusi reverb i wysyłam tam troche bassu. Nie tracisz mocy a dodajesz troche ciepła.
Pod to wszsytko subbass zrobiony na 3xosc ( kwadrat, piła i trójkąt na głebokiem lowpassie z kompresorem na to i ewentualnie jakas wtyczka ocieplającą bassy - PSP MixBass sie sprawdza bardzo dobrze)

Jestem raczej leniwy wiec nie rysuje za duzo modulacji. Prędzej podpinam np. sygnał stopy pod filter na środkowej warstwie bassu, jednoczesnie podpinajac sygnał werbla do filtra na górnej warstwie. Fajne efekty moga z tego wyniknąć :) Wystarczy do tego peak controler. Łącze też np. 3 peak kontrolery - lfo z pierwszego jest podpiete do filtra na bassie, drugi moduluje czestotliwosc lfo tego pierwszego, a trzeci głosnosc LFO ( w sensie jak głeboko działa)

Zdaza mi sie wykrecic dzwiek na Massivie i odrazu grać nim w projekcie, ale predzej czy pozniej zaczyna brakować CPU i sampluje gotowego riffa i tne go na czesci i układam ponownie jak fxy.

Wtyki:
FL Parametric EQ
Camel Crusher Camel Phat3, FL Fast Dist, Blood overdrive, Antares tube, PSP VintageWarmer

Jak nie zwykłe Eq to Filtrator, sugarbytes Wow - najczesciej jednak Filter w natywnym samplerze.

Ze stereo uzywam natywnych FLowych efektów. Vocodex czasem fajnie brzmi na środkach :0
irOn!
 
Posty: 623
Zawiercie

Postprzez irOn! » 03 cze 2011, 17:45

Grisha napisał(a):jeszcze takie małe pytanko ;P

10 Mógłbyś wstawic screena jakiegos projektu ?


Obrazek

Wszystko posamplowane wiec nie ma za dużo automatów itd :)
irOn!
 
Posty: 623
Zawiercie

Postprzez Grisha » 03 cze 2011, 22:33

irOn! napisał(a):
4. Dual Core 2ghz + 2gb ramu :roll:


ma laptopa o podobnych parametrach :P w związku z czym chciałem zapytac, czy nie masz problemów z programem w trakcie robienia kawałka ? chodzi mi dokładnie o to, czy Fl studio się nie zacina za bardzo ?

Btw, fajny screen projekt z "Look Closer" ;)
Grisha
 
Posty: 403

Postprzez irOn! » 04 cze 2011, 00:18

Grisha napisał(a):
irOn! napisał(a):
4. Dual Core 2ghz + 2gb ramu :roll:


ma laptopa o podobnych parametrach :P w związku z czym chciałem zapytac, czy nie masz problemów z programem w trakcie robienia kawałka ? chodzi mi dokładnie o to, czy Fl studio się nie zacina za bardzo ?

Btw, fajny screen projekt z "Look Closer" ;)


Mam bardzo spore problemy, dlatego staram sie na bieżąco wszystko renderować do sampli, a w pierwszej kolejnosci atmosfery i wszystkie fxy na które sa wrzucone jakies mocniejsze wtyczki (np. Camel Space, PSP nitro czy dblue glitch)
irOn!
 
Posty: 623
Zawiercie

Postprzez Reverser » 04 cze 2011, 03:00

1. Partie perkusyjne aranżujesz w jakimś samplerze np Battery, czy jakiś hardware masz?
2. Robienie przeszkadzajek (staby, hoovery etc.) - ile średnio instancji używasz na każdy tego typu dźwięk czy starcza jedna kopia syntha i w pizdu efektów, sampling etc.?
3. Kompowanie melodii, klimatu - coś specjalnego w tym zakresie? Czy grasz na klawie melodie na padach badz pianinach aż coś złapie w uszy, a może zakładasz sobie rodzaj klimatu, jakąś scenerię, wydarzenie i pod to próbujesz coś skminić?
Reverser
 
Posty: 789
Tam gdzie piją dużo

Postprzez irOn! » 04 cze 2011, 04:01

Reverser napisał(a):1. Partie perkusyjne aranżujesz w jakimś samplerze np Battery, czy jakiś hardware masz?
2. Robienie przeszkadzajek (staby, hoovery etc.) - ile średnio instancji używasz na każdy tego typu dźwięk czy starcza jedna kopia syntha i w pizdu efektów, sampling etc.?
3. Kompowanie melodii, klimatu - coś specjalnego w tym zakresie? Czy grasz na klawie melodie na padach badz pianinach aż coś złapie w uszy, a może zakładasz sobie rodzaj klimatu, jakąś scenerię, wydarzenie i pod to próbujesz coś skminić?


1. Wszystko aranżuje w natywnym samplerze + Fruty silcer. Jak tne brejka to też dziele na 3 kopie (kick , snare , hihaty) i obrabiam osobno.

2. Zazwyczaj 2-3 layery mi wystaracza. To co przepuszczam przez efekty jest samplowane i podkładane do oryginału. Czasem tez wystarcza jedna kopia syntha jeśli jest to jakiś detal.

3. MELODIE ha! stary chciałbym miec tą umiejetnosc swobodnego wymyslania czegoś chwytliwego. Czasem to co mam w głowie probuje zanucić i zagrac na kontrolerze. Najczesciej słucham bassu z perką i poprostu dokładam gębą i próbuje przełożyc to na midi :)

Mam tam jakies pojecie o teorii muzyki, ale nie jestem zdania ze zbytnio sie przydaje przy dnb. Wszystko w wiekszosci zaczepia sie wokół klucza numeru. W muzyce elektronicznej wazniejszy jest chyba groove i rytmika niz melodycznosc. Trzeba miec na uwadze ze niektore dzwieki brzmia dobrze tylko na okreslonych nutach i wybrzmienie sampla jest tu ważniejsze a nie jego muzyczna zawartość.

Ja raczej wszystkie melodie próbuje budowac na podstawie melodii bassu. Jeśli chodzi o pady to tworze jakas prosta progresje akordów i staram sie ja urozmaicic przez jakies przewroty itd. ostatecznie stwierdzajac ze jeden akord na 8 taktow wystarczy : D
irOn!
 
Posty: 623
Zawiercie

Postprzez switch_technique » 04 cze 2011, 09:24

irOn! napisał(a):...staram sie ja urozmaicic przez jakies przewroty itd. ostatecznie stwierdzajac ze jeden akord na 8 taktow wystarczy : D


:scri: :lol:
Avatar użytkownika
switch_technique
 
Posty: 1142
Pniewy k/P-ń

Postprzez Mors » 19 cze 2011, 22:59

Zadam kilka głupich pytań, a co mi tam !



Dopiero zaczynam i trzaskam tutoriale, oglądam forum dnb.pl (dużo się z niego nauczyłem) Mimo iż to dnb a moim celem jest dubstep.

Generalnie oprócz laptopa i Abletona nie mam nic nawet dobrej karty dzwiękowej, ale na bank ją zakupię jak tylko hajsik jakiś wpadnie. Lece z pytaniami:


Jak powstaje track ? to takie pytanie na rozluźnienie tematu bo pewnie to temat rzeka, ale jestem ciekaw jak u Ciebie powstaje (szanuję Twoje kawałki mimo że na D'n'b się nie znam) Czy jedziesz busem, słuchasz jakiejś tam nuty (reggae, rap, pop, metal obojętne jaka) i nagle masz plan na zrobienie kawałka?

Czy mógłbyś mi przesłać jakiś swój projekt? abym mógł zobaczyć jak to wygląda? poprzestawiać itd. czy to raczej nierealne ?

Czy da się wyciąć wokal z piosenki tak abym mógł użyć wokalu do swojej nagrywki ?

Co polecasz typowo na początek?


Jeszcze miałem kilka pytań, ale to jeden z tych dni o który lepiej nie pytać (susza)
Mors
 
Posty: 8

Postprzez irOn! » 21 cze 2011, 15:57

Mors napisał(a):Zadam kilka głupich pytań, a co mi tam !



Dopiero zaczynam i trzaskam tutoriale, oglądam forum dnb.pl (dużo się z niego nauczyłem) Mimo iż to dnb a moim celem jest dubstep.

Generalnie oprócz laptopa i Abletona nie mam nic nawet dobrej karty dzwiękowej, ale na bank ją zakupię jak tylko hajsik jakiś wpadnie. Lece z pytaniami:


Jak powstaje track ? to takie pytanie na rozluźnienie tematu bo pewnie to temat rzeka, ale jestem ciekaw jak u Ciebie powstaje (szanuję Twoje kawałki mimo że na D'n'b się nie znam) Czy jedziesz busem, słuchasz jakiejś tam nuty (reggae, rap, pop, metal obojętne jaka) i nagle masz plan na zrobienie kawałka?

Czy mógłbyś mi przesłać jakiś swój projekt? abym mógł zobaczyć jak to wygląda? poprzestawiać itd. czy to raczej nierealne ?

Czy da się wyciąć wokal z piosenki tak abym mógł użyć wokalu do swojej nagrywki ?

Co polecasz typowo na początek?


Jeszcze miałem kilka pytań, ale to jeden z tych dni o który lepiej nie pytać (susza)


Nigdy nad tym sie nie zastanawiałem :o W sumie siadam i robie. Najwazniejsze to znaleśc dobry punkt zaczepny - coś wokół czego zrobisz cały motyw. Najczesciej jest to perkusja, czasem bass. Polecam zaczac od perki (kick snare i haty) potem dołozyc bass (inspiracje metalem bo fajne i energiczne riffy wychodza). Po ułozeniu 16 taktow kopiujesz wszystko na nasetepne 16 i zmieniasz melodie bassu - i juz masz alternatywna wersje dropa ktora mozesz grac na zmiane. układasz alternatywne wersje dla hihatow i ridów - podmieniasz je co fraze. Im wiecej elementow w mixie, detali tym ciekawszy numer. Potem intro - breakdown i drugi drop - gotowe :D

Z projektem raczej nierealne - chyba nikt sie jeszcze nie odważył :P

Wystarczy ze wytniesz i fragment bez wokalu oraz fragment z wokalem i odwrocisz go fazowo nakładajac oba na siebie. Nie oczekuj zajebistych efektów ale jak dopasujesz dobrze fale to wiekszosc kawałka powinno ci wyrzucic :)

Duzo googlowania - tutoriali oraz ebookow .A na poczatek polecam zainteresowac sie synteza. (tutoriale na 3xosc czy innego substraktywnego synthaNauczy ci nie tylko sounddesignu ale rowniez uzywania efektow, dobierania dzwiekow, mixu a przedewszystkim rozwinie kreatywnosc.
irOn!
 
Posty: 623
Zawiercie

Postprzez kaka_THE_mona » 29 cze 2011, 12:15

wiem, ze moge wpasc na bro i pogadamy, ale ostatnio nie masz czasu, to Cie dojade tutaj, a oto moje pytania;

1. Jaki dajesz reverb na snarki, czy zawsze to robisz, czy kiedy "warstwujesz" reverb idzie na jedna z warstw czy na calosc.
2. Jak bardzo sciskasz perke na sumie kompresorem, czy raczej delikatna kompresja, klejaca ze soba elemnty perkusji.
3. Kiedy robimy jakies mocniejsze bity, mam na mysli techno-dnb, albo psy-step, no i czy nie zapomnisz mi wyslac tamtego psy-dnb projektu ktory zaczelismy, jeszcze przed Twoim wyjazdem oczywiscie :D
4. Podobno 2+2=5 jak uwazasz, czy jest to mozliwe?
kaka_THE_mona
 
Posty: 181

Postprzez irOn! » 02 lip 2011, 06:46

kaka_THE_mona napisał(a):wiem, ze moge wpasc na bro i pogadamy, ale ostatnio nie masz czasu, to Cie dojade tutaj, a oto moje pytania;

1. Jaki dajesz reverb na snarki, czy zawsze to robisz, czy kiedy "warstwujesz" reverb idzie na jedna z warstw czy na calosc.
2. Jak bardzo sciskasz perke na sumie kompresorem, czy raczej delikatna kompresja, klejaca ze soba elemnty perkusji.
3. Kiedy robimy jakies mocniejsze bity, mam na mysli techno-dnb, albo psy-step, no i czy nie zapomnisz mi wyslac tamtego psy-dnb projektu ktory zaczelismy, jeszcze przed Twoim wyjazdem oczywiscie :D
4. Podobno 2+2=5 jak uwazasz, czy jest to mozliwe?


1. Raczej 2 reverby ida na snare - jeden dajacy tylko Early Reflection - bardzo krótki suchy pogłos, 0.2-0.3 decay, highcut otwarty na maxa, tak samo dumping, mały room ,
do tego drugi dajacy Tail czyli sam pogłos - sredni room o bardziej głebokim mroczniejszym charakterze - 0.7 decay dumping gdzies na 3khz. Na ten drugi leci jeszcze noise gate zeby ten poglos wydawal sie bardziej klarowny.

Oba oczywiscie na sendzie z wet na maxa, zeby nie "topic" snerki w poglosie tylko dodawac delikatnie pogłosu.


2. Raczej delikatna kompresja w połaczeniu z saturacja i eq - staram sie wszystko kompresowac osobno niz potem płaszczyc sume perki. Tak zrobiona kompresja wydaje mi sie bardziej dynamiczna i klarowna.

3. Wyśle, wysle ;) mysle ze przez internet cos ogarniemy, a jak nie to po wakacjach man !

4. Zawsze i wszedzie kolaboracja daje rade. Zdecydowanie robienie muzyki z kimś o wiele bardziej mnie nakreca i inspiruje. Wiadomo ze sa projekty ktore sie chce skonczyc samemu, ale w 2 osoby czy nawet 3 robi sie to szybciej, lepiej i z zajebistym efektem ;)
irOn!
 
Posty: 623
Zawiercie


Powrót do Sprzęt, studio i produkcja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron