Netlabel - umowa, release

Sprzęt i oprogramowanie, tajemnice warsztatu | Hardware & production

Netlabel - umowa, release

Postprzez UMBA » 24 lip 2011, 19:06

Jak to wyglada. Netlabel wychodzi z propozycja wydania mojego kawalka.

Kto decyduje o tym czy jest to darmowy czy platny release?

Prosza o wyslanie wersji premaster; wysylac czy najpierw podpisuje sie jakies umowy?

Ogolnie co zrobic zeby nie zostac oszukanym? Co zrobic zeby byc pewnym ze dostane hajs jesli bylby to platny release.

Prosze o porady i jak wyglada cala droga od poczatku do wydania w netlabelu.

Nigdzie nie moge znalezc takich informacji
UMBA
 
Posty: 3772
z tond i z tamtond

Postprzez goro » 24 lip 2011, 19:12

jak chca wydac twoj kawalek to znaczy ze juz go slyszeli i dlatego tez od razu zapytaj o warunki jakie proponuja i zadecyduj czy Ci sie to oplaca.

ps. inna sprawa ze w darmowym netabelu raczej nie spodziewalbym sie jakiejkolwiek umowy..
Avatar użytkownika
goro
ten zly
 
Posty: 1948
break.fm

Postprzez effect » 24 lip 2011, 19:16

goro napisał(a):ps. inna sprawa ze w darmowym netabelu raczej nie spodziewalbym sie jakiejkolwiek umowy..


w niektórych płatnych te umowy są śmieszne albo nawet wogóle ich nie ma
effect
 
Posty: 1503
no to nieźle stary

Postprzez goro » 24 lip 2011, 19:20

to tez fakt, ale poki sie nie ma znaczacego "nazwiska" to raczej nie wiele sie zmieni w tej kwestii..
Avatar użytkownika
goro
ten zly
 
Posty: 1948
break.fm

Postprzez effect » 24 lip 2011, 19:22

z drugiej strony, umowa np. z dark box rec ma chyba 5 stron ;)
effect
 
Posty: 1503
no to nieźle stary

Postprzez UMBA » 24 lip 2011, 19:36

goro napisał(a):jak chca wydac twoj kawalek to znaczy ze juz go slyszeli i dlatego tez od razu zapytaj o warunki jakie proponuja i zadecyduj czy Ci sie to oplaca.

ps. inna sprawa ze w darmowym netabelu raczej nie spodziewalbym sie jakiejkolwiek umowy..


no slyszeli i prosza o przeslanie wersji premaster. I teraz moje pytanie: Czy wysylac im ta wersje czy najpierw trzeba podpisywac jakies papiery?

I jesli mi powiedza ze nie ma u nich umowy a release bedzie platny to rozumiem ze moge liczyc jedynie na ich uczciwosc lub niezgodzic sie na release.

Osobiscie mam to w dupie czy dostane hajs za swoje kawalki na tym etapie na jakim jestem
UMBA
 
Posty: 3772
z tond i z tamtond

Postprzez effect » 24 lip 2011, 19:42

UMBA napisał(a):[Osobiscie mam to w dupie czy dostane hajs za swoje kawalki na tym etapie na jakim jestem


no to jak masz to w dupie to po co ci teraz wiedzieć, czy umowy dają, czy hajs dają... :?
effect
 
Posty: 1503
no to nieźle stary

Postprzez UMBA » 24 lip 2011, 19:47

bo jak juz nie bede mial tego w dupie to chce wiedziec i nie pytac wiecej :wink:
UMBA
 
Posty: 3772
z tond i z tamtond

Postprzez Think » 25 lip 2011, 01:04

Netlabele są oparte na licencji Creative Commons http://en.wikipedia.org/wiki/Creative_Commons
co za tym idzie nie zobaczysz za to jakiegokolwiek profitu.

Jeśli byłoby to Record Label
http://en.wikipedia.org/wiki/Record_label
to każdorazowo podpisujesz umowę przed wydaniem signując tym samym warunki jakie narzuca Ci wydawca.
Think
 
Posty: 3332
Przemyśl

Postprzez Bada » 25 lip 2011, 10:13

Jeżeli wydajesz więcej niż 5 releasów rocznie zarejestruj się w Bumie lub Gemie lub Prs i pierdol umowy...
Bada
moderator
 
Posty: 2155
UNION RECORDINGS

Postprzez kabanowster » 25 lip 2011, 11:18

umowa słowna jest zgodnie z prawem równie ważna co pisemna (tylko pewnie gorzej żeby coś takiego udowodnić :)) więc możesz dogadać się na jakich warunkach to się odbywa, jeżeli robisz to przez e-mail to twoją umowę stanowi treść rozmowy miedzy tobą a przedstawicielem drugiej strony. proste ;)
Avatar użytkownika
kabanowster
 
Posty: 537
Warszawa

Postprzez dual » 27 lip 2011, 03:29

kabanowster napisał(a):umowa słowna jest zgodnie z prawem równie ważna co pisemna (tylko pewnie gorzej żeby coś takiego udowodnić :)) więc możesz dogadać się na jakich warunkach to się odbywa, jeżeli robisz to przez e-mail to twoją umowę stanowi treść rozmowy miedzy tobą a przedstawicielem drugiej strony. proste ;)



Ooooohohoh, byś się zdziwił... ;) Jakby ktoś kogoś zrobił w balona przy takiej opcji to na bank wygrywa ten, kto ma delikatnie nawet więcej pieniążków, bądź bardziej kumatego prawnika... ;)


Edyta: w sumie to się tyczy każdej dziedziny życia...

Chodziło mi o to, że e-mail można na mnóstwo sposobów "odprawomocnić".
WSPARCIE DLA CHROME'a NAAAAAAŁ!!!!!!! A, już jest, dzięki.
Avatar użytkownika
dual
 
Posty: 1574
Kapsztad


Powrót do Sprzęt, studio i produkcja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość