@ Reverser:
nie wiem, nie planuję nic takiego póki co, skupiam się na bierzących projektach,
ale nie mówię, że nie, pociągają mnie bardzo różne rzeczy w muzyce
@ jarkkko:
nie, nigdy nie uczyłem się grać na żadnym instrumencie, bardzo chciałem jako
dziecko ale starsi nie chcieli mi zasponsorować
@ X-Tech:
1 W moim przypadku dominują dwie drogi powstawania utworów z wokalami.
Pierwsza to wtedy kiedy słyszę jakąś kwestię w filmie i inspiruje mnie do
napisania kawałka, wtedy staram się budować cały klimat, który będzie się
komponował z tym co dzieje się w danej kwestii.
Druga to kiedy (przeważnie jadę samochodem
) układam cały kawalek
w głowie. Siadam później i albo szukam kwestii która będzie mi najbardziej
pasowała, albo nagrywam ją sam lub korzystam z generatorów głosu.
2 Jeżeli już to tylko sample perkusyjne. Gabber kicki zawsze.
Co do tego jak procesuję sample... zawsze trochę przesteru/blood overdirve
equalizacja, compresja, limit - wszystko to przeważnie do bólu (ale wiadomo
są wyjątki).
3 Zawsze tworzę sobie jakąś bazę-loop, od którego wychodzi cała reszta,
który bardzo często w wersjiu finalnej nie przypomina tego czym był na
początku heheh. Później biorę się za intro, body, breakdown, body - czyli
od lewej do prawej.
4 W ciągu miesiąca powstaje przeciętnie 3 nowych katalogów z samplami -
głównie sfx / pady / wokale / perkusyjne layery typu żywe werble i haty.
Korzystam przy tym z całej mojej kolekcji, a główne sample perksuyjne
to ta sama grupa sampli od powiedzmy 2-3lat.
5 Levele ustawiam przeciętnie na ok. 1/4 - 1/3 mocy wzmacniacza - ciężko
powiedzieć ile to jest db, bo nie wiem jaką skalę ma mój wzmacniacz
słuchawkowy. Sam aranż układam sciszając FL do 50-60%
6 Nigdy tego nie odbierałem w ten sposób. Dużo, dużo większy wpływ na
mnie ma natura niż np. rolki, prędzej inspiruje mnie to co widziałem dzięki
rolkom, miejsca w których byłem i ludzie których spotkałem.
7 Ok. 2h-3h max, więcej nie ma sensu i nie daję rady dłużej anyway
Jakaś dłuższa przerwa na przemyślenia, ochłonięcie i odpoczynek -
i można siadać dalej
@ rucop:
20hz
Obcinam co niepotrzebne dopiero kiedy kick jest cały wyedytowany.
Wcześniej w trakcie obróbki nie robię tego, bo nie jestem w stanie powiedzieć
co będę musiał wyciąć pod dany projekt.
Kiedy wycinam - tak zawsze tak żeby nie gryzło się z subem/bassem,
dodatkowo sidechain.
Compresja - to the bone
(oraz zależy co kompresuję)
@ clownkilla
wałek do ciasta, wyciskacz do czosnku i otwieracz do piwa